Actualiteiten

Hogescholen en coronabestrijding

Ook hogescholen dragen concreet bij aan de bestrijding van corona. We werken dit overzicht regelmatig bij. Tip? Mail deze dan naar het Team Communicatie van de Vereniging Hogescholen.

Lees het artikel

Hogescholen organiseren online open dagen

Het kabinet heeft de coronamaatregelen verlengd tot en met 28 april. Dat betekent dat ook alle hogescholen geen fysiek onderwijs zullen aanbieden op hun locaties tot en met 28 april. Daardoor zullen studiekiezers die nog geen definitieve keuze hadden gemaakt, zich nu vooral online op hun studie moeten oriënteren. Daarom bieden hogescholen online open dagen aan. We werken dit overzicht bij zodra ook andere hogescholen de data van hun online open dagen op de websites bekend maken.

Lees het artikel

Hogescholen stellen bindend studieadvies uit vanwege coronavirus

Het ministerie van OCW heeft hogescholen gevraagd het bindend studieadvies (BSA) uit te stellen tot het volgende studiejaar. Hogescholen stellen het geven van een bsa in principe uit tot het eind van het tweede studiejaar (collegejaar 2020/2021), op instellingsniveau zal hier verder vorm aan worden gegeven. Zo helpen de hogescholen studenten die mogelijk studievertraging oplopen door de uitbraak van het coronavirus.

Online onderwijs vraagbaak - SURF

SURF heeft een online onderwijs vraagbaak ingericht. Nu jouw instelling dicht is wil je het onderwijs zoveel mogelijk laten doorgaan. In deze tijdelijke SURF-community delen we kennis en expertise om de overstap te maken naar online onderwijs. Je kunt zelf reacties toevoegen aan de verschillende artikelen of een artikel plaatsen.

Lees het artikel

Vacature: Strategisch Beleidsadviseur (0,8 - 1,0 fte)

We zoeken een nieuwe collega met aantoonbare ervaring met strategisch beleidsadvies op het terrein van (praktijkgericht) onderzoek en hoger onderwijs. Deltapremie, Kenniscoalitie, Nationale Wetenschapsagenda, Atlas praktijkgericht onderzoek, Regieorgaan SIA, missiegedreven innovatiebeleid, impact en professional doctorates in het hbo zijn actuele onderwerpen op het gebied van praktijkgericht onderwijs binnen hogescholen waar jij je mee bezig kunt gaan houden.

Dirk Megens spreker jaarcongres Vereniging Hogescholen - 9 april 2020

Update 16 maart 2020: dit congres is verplaatst naar 25 november 2020 - De Vereniging Hogescholen organiseert op 9 april 2020 het jaarcongres 'Helden van het hbo'. Locatie is 1931 Congrescentrum ‘s-Hertogenbosch. Nederland drijft op de kennis, de kunde en de praktische inzichten van topmensen die zijn opgeleid door het hoger beroepsonderwijs. Met de poten in de klei en tegelijkertijd aan tafel bij de hoogste bazen slaan de prachttalenten die van onze hogescholen komen een brug tussen theorie en praktijk. Helden van het hbo kom je overal tegen en tijdens dit jaarcongres staan ze centraal. Op het jaarcongres tonen wij onze trots op de mensen van het hbo.

Vivianne Bendermacher spreker jaarcongres Vereniging Hogescholen - 9 april 2020

Lees het artikel

Meer dan 25 workshops met ruim 40 presentatoren op jaarcongres Vereniging Hogescholen - 9 april 2020

Update 16 maart 2020: dit congres is verplaatst naar 25 november 2020 - Helden van het hbo', onder die titel organiseert de Vereniging Hogescholen op 9 april a.s. het jaarcongres. Met in de middag meer dan 25 workshops verzorgd door ruim 40 presentatoren van 11 hogescholen, de Vereniging Hogescholen, Hobéon, ROA Universiteit Maastricht, andere organisaties en sponsoren.