Sector

Hogere Sociale Studies

18 hogescholen bieden verspreid over Nederland en op verschillende locaties één of meerdere sociale studies aan. De sector kent jaarlijks een instroom van
ruim 11.000 nieuwe studenten. In totaal staan bij de opleidingen in deze sector ruim 51.000 studenten ingeschreven. De opleidingen Hogere Sociale Studies leveren jaarlijks rond de 8.000 professionals af.

Sectoraal adviescollege
Elk van de zeven sectoren binnen het hbo heeft een sectoraal adviescollege (SAC).

Gerelateerd nieuws

VH stelt verkenningscommissie Hogere Sociale Studies in

De Vereniging Hogescholen heeft op 21 mei jl. de externe commissie ingesteld voor de verkenning van de hbo-sector Hogere Sociale Studies (HSS). De verkenning vindt plaats aan de hand van vier thema’s: de identiteit van de sociale professional, innovatie in het sociale domein, de verbreding naar interprofessionele samenwerking met andere sectoren en Leven lang ontwikkelen in HSS aansluitend op de toekomstige arbeidsmarkt.

Factsheet Studentenwelzijn gepresenteerd

De Vereniging Hogescholen heeft vandaag de factsheet Studentenwelzijn gepresenteerd tijdens een digitale bijeenkomst van het Landelijk Netwerk Studentenwelzijn. De factsheet schetst een beeld van het hogescholenbeleid inzake Studentenwelzijn en de toepassing daarvan in de praktijk. Aandacht voor studentenwelzijn is een belangrijke voorwaarde voor een succesvol studieverloop en een essentiële waarde voor inclusief hoger onderwijs.

Lies Korevaar verkozen tot Lector van het Jaar

Lector Rehabilitatie van de Hanzehogeschool is verkozen tot Lector van het Jaar 2019, de verkiezing die ieder jaar door ISO en Scienceguide wordt georganiseerd. Aminata Caïro (De Haagse Hogeschool), Janine Stubbe (Codarts) en Lies Korevaar (Hanzehogeschool) waren de genomineerde lectoren. Drie lectoren die zich ieder op eigen wijze en met eigen accenten inzetten voor het welzijn van studenten op de eigen instelling en daarbuiten.