Sector

Hogere Sociale Studies

18 hogescholen bieden verspreid over Nederland en op verschillende locaties één of meerdere sociale studies aan. De sector kent jaarlijks een instroom van
ruim 11.000 nieuwe studenten. In totaal staan bij de opleidingen in deze sector ruim 51.000 studenten ingeschreven. De opleidingen Hogere Sociale Studies leveren jaarlijks rond de 8.000 professionals af.

Sectoraal adviescollege
Elk van de zeven sectoren binnen het hbo heeft een sectoraal adviescollege (SAC).

Gerelateerd nieuws

Nieuwe editie Atlas Onderzoek met impact

De Vereniging Hogescholen heeft de Atlas Onderzoek met impact geactualiseerd. De atlas brengt in kaart hoe en waar invulling wordt gegeven aan de tien thema’s uit de Strategische onderzoeksagenda hbo 2016 – 2020 'Onderzoek met Impact'. De atlas bestaat uit algemene informatie en specifieke informatie per thema.

Lies Korevaar verkozen tot Lector van het Jaar

Lector Rehabilitatie van de Hanzehogeschool is verkozen tot Lector van het Jaar 2019, de verkiezing die ieder jaar door ISO en Scienceguide wordt georganiseerd. Aminata Caïro (De Haagse Hogeschool), Janine Stubbe (Codarts) en Lies Korevaar (Hanzehogeschool) waren de genomineerde lectoren. Drie lectoren die zich ieder op eigen wijze en met eigen accenten inzetten voor het welzijn van studenten op de eigen instelling en daarbuiten.

Hogescholen zetten opnieuw stappen met de Sustainable Development Goals

De duurzame ontwikkelingsdoelen moeten onderdeel zijn van het hoger onderwijs zodat de leiders van de toekomst uitgerust worden met de juiste kennis en vaardigheden. Op het jaarcongres van de Vereniging Hogescholen werd bekend dat alle 36 hogescholen het SDG Charter hebben ondertekend. Maar daar blijft het niet bij: Avans Hogeschool, Fontys, Hanzehogeschool en Saxion lanceren een vernieuwend content- en stageplatform SDG on Stage dat studenten en duurzame ondernemingen rondom de Sustainable Development Goals verbindt.