Sector

Bètatechniek

Met ruim 92.000 studenten is het hoger technisch en natuurwetenschappelijk onderwijs, oftewel bètatechniek, goed voor zo’n 20% van het totaal aantal studenten binnen het hbo. De sector kent 37 bekostigde bacheloropleidingen, 23 associate degree-opleidingen en 9 bekostigde  masters. In totaal bieden 17 hogescholen bekostigd bètatechnisch onderwijs aan.

Sectoraal adviescollege
Elk van de zeven sectoren binnen het hbo heeft een sectoraal adviescollege (SAC).

Gerelateerd nieuws

Vacature: Sectoraal Beleidsadviseur hbo (0,8 fte)

We zoeken een nieuwe collega die de uitdaging aan wil gaan in verdere verbetering van het aanbod en de positionering van bètatechnische opleidingen in het hoger beroepsonderwijs.

Vivianne Bendermacher spreker jaarcongres Vereniging Hogescholen - 9 april 2020

Update 16 maart 2020: dit congres is verplaatst naar 25 november 2020 - De Vereniging Hogescholen organiseert op 9 april 2020 het jaarcongres 'Helden van het hbo'. Locatie is 1931 Congrescentrum ‘s-Hertogenbosch. Nederland drijft op de kennis, de kunde en de praktische inzichten van topmensen die zijn opgeleid door het hoger beroepsonderwijs. Met de poten in de klei en tegelijkertijd aan tafel bij de hoogste bazen slaan de prachttalenten die van onze hogescholen komen een brug tussen theorie en praktijk. Helden van het hbo kom je overal tegen en tijdens dit jaarcongres staan ze centraal. Op het jaarcongres tonen wij onze trots op de mensen van het hbo.

Daan Luining spreker jaarcongres Vereniging Hogescholen - 9 april 2020