Genomineerden

Helden van het hbo (2024) - genomineerden

Hbo’ers werken vaak al tijdens hun studie aan allerlei inspirerende projecten en initiatieven. Projecten die soms ook een waardevolle impact hebben op onze samenleving. Om dat te laten zien, organiseren we de verkiezing Hbo Held 2024. Elke hogeschool kon daarvoor een student nomineren. Op 6 maart 2024 heeft de studentjury onder leiding van Rob Verhofstand 5 finalisten gekozen. De winnaar wordt gekozen tijdens het VH-congres op 8 april 2024 en ontvangt een geldprijs ter waarde van een jaar collegegeld.

Wij zoeken naar een student die een waardevolle, vernieuwende bijdrage heeft geleverd binnen het hbo-onderwijs, de opleiding, de hbo-community of voor de bredere maatschappij. Een held gaat buiten de lijntjes en doet iets dat opvallend is, impact heeft, iets dat ten goede komt aan anderen en niet alleen voor eigen gewin. Denk hierbij aan een innovatief product dat ontwikkeld is tijdens de afstudeeropdracht in de beroepspraktijk. Maar ook een student die zich buitengewoon inzet om andere studenten te helpen, maakt kans.

Het thema van het VH-congres 2024 is Brede Welvaart, en daarom wegen we dat thema mee in de beoordeling van de genomineerden naar de shortlist van finalisten. Brede Welvaart gaat over de ervaren welvaart in onze samenleving. Niet alleen financieel-economische en materiële welvaart, maar ook de huidige en toekomstige kwaliteit van leven, sociale cohesie/inclusie, milieubescherming, een prettige leefomgeving, veiligheid, gezondheid, onderwijs, gelijkheid en culturele
diversiteit. Kortom, een integrale kijk op welzijn en niet alleen financiële indicatoren, waarbij het welzijn van individuen en gemeenschappen centraal staat.

Maar kennis met alle genomineerden: allemaal hbo’ers om extra trots op te zijn!

Max Kleinherenbrink Twan Meurs Yasmin Weheliye
Avans Hogeschool Christelijke Hogeschool Ede (CHE) De Haagse Hogeschool

Basten van der Vorm Alex Bruning Hessel Stoer
Fontys  HAN University of Applied Sciences Hanzehogeschool Groningen