Helden van het hbo (2024)

Nominatie Christelijke Hogeschool Ede (CHE): Twan Meurs

Naam: Twan Meurs
Leeftijd: 21
Hogeschool: Christelijke Hogeschool Ede (CHE)
Opleiding: HBO ICT

Wat heeft de student gedaan?
CHE: 'Twan is zijn eerste jaar 1 van de 2 studentassessoren in het hbo (HvA is de andere). Vertegenwoordigt bekwaam de stem én de belangen van studenten. Hiernaast heeft Twan in zijn eerste jaar voor de opleiding HBO-ICT een studievereniging opgericht waarvan studenten uit alle leerjaren lid zijn. In zijn tweede jaar is hij een essentieel onderdeel geweest van het oprichten van een studievereniging voor de opleiding Theologie.'

'Hij organiseerde in november 2023 een zeer succesvol Wintergala voor al zijn medestudenten en investeerde daarin zelfs zijn eigen geld. Nu werkt hij aan een sportdag voor álle verenigingen van de CHE.'

Wat is de impact hiervan?:
CHE: 'Door zijn enthousiaste invulling van het assessorschap zijn de studenten goed vertegenwoordigd op beleidsniveau. Twan werkt enorm effectief aan student communities in een tijd waarin mentale gezondheid uiterst belangrijk is. Daarmee draagt Twan merkbaar en duurzaam bij aan het welzijn van alle studenten van de CHE, ongeacht hun achtergrond. Hij is op dit punt écht de spin in het web en investeert daarin bijna al zijn vrije tijd, talent en aandacht.'

'Als tweedejaars is hij nog niet eens halverwege deze reis en hij hoopt de komende jaren zijn impact alleen maar te vergroten. Twan droomt van een hogeschool waar iedereen zichzelf kan zijn en zich thuis voelt. Dit creëert hij door zijn hart te storten in initiatieven die de verbondenheid onder studenten bevorderen. Tegelijkertijd gebruikt hij zijn studievereniging om studenten met het bedrijfsleven te verbinden en zo deuren voor hun naschoolse toekomst te openen.'

Waarom moet deze student dé Hbo Held 2024 worden?
CHE: 'Twans karakter en inzet is een voorbeeld voor duizenden studenten; hij brengt hiervoor forse offers. Wij geloven dat hij studenten van elke achtergrond inspireert om elkaar te ondersteunen.'

Biografie
CHE: 'Twan Meurs, 21 jaar, afkomstig uit Wageningen, begon zijn onderwijstraject op de mavo. Gedreven door zijn streven naar groei, zette hij zijn studie voort op de havo. Daarna studeerde hij aan een andere hogeschool, waar hij zich eenzaam, onbegrepen en niet thuis voelde. Om deze redenen vluchtte hij naar de CHE. Maar ook die is niet perfect. Zijn ervaringen zijn de reden geweest om een studievereniging te beginnen, om later de rol van studentassessor op zich te nemen en om zijn hart te storten in het organiseren van verbindende evenementen. Wageningen blijft zijn vertrouwde thuis, waar zijn ouders, na jarenlang een tankstation te hebben gerund, met pensioen zijn.'