Vijf workshops over verduurzaming & maatschappelijke opgaven op VH-congres

Op maandag 13 juni organiseren we in Den Bosch weer een fysiek VH-congres: hét kennis- en netwerkevent voor iedereen die werkt of studeert in het hbo. Vanuit het thema ‘Helden van het hbo’ laten we zien dat het hbo een cruciale en onmisbare rol heeft in onze samenleving. 'Verduurzaming & maatschappelijke opgaven' is een van de vier thema's van het middagprogramma. Nog niet aangemeld voor het VH-congres? Doe dat dan direct.

Samen met de presentatoren kunt u tijdens de workshops ingaan op deze onderwerpen: alternatieven voor plastics, het 4E Model voor Meervoudige Waardecreatie, regeneratief onderwijs, en Sustainable Development Goals integreren in het onderwijs. De volledige toelichting leest u op deze pagina.

Plastics: wie durft
Plastics zijn omstreden. Ooit als nieuwe materialen ontwikkeld voor hun speciale eigenschappen, tegenwoordig overal aanwezig en meestal als afvalmateriaal weggezet. Een gebrek aan kennis bij het publiek, misinformatie en geld spelen ook hier een rol, maar wat weten we nu echt van deze materialen en waar wil je ze nu wel in onze samenleving en waar niet? Wat vinden we van sommige alternatieven en word je daar nou wel blij van?

4E Model voor Waardecreatie: samenwerken aan de SDGs
In deze workshop gaan we samen aan de slag met het 4E model voor Meervoudige Waardecreatie gerelateerd aan de SDGs. De methode is ontwikkeld voor het semester The Value Creators van de opleiding Global Project and Change Management van Hogeschool Windesheim. We zijn bezig de methode te digitaliseren en verder te upgraden. Deel van de workshop wordt ook gebruikt om hiervoor input te verzamelen.

Regenerative Higher Education - Connecting University (of Applied Sciences) Education with Sustainable Transition Challenges
De podcast aflevering geeft een systemisch beeld van regeneratief onderwijs wat beoogt aan te sluiten bij de grote transitievraagstukken van onze tijd met de intentie om deze te helen. En ook de barrières die er zijn als docent, onderzoeker, en instelling om dit (nog beter) te doen. De intentie van de aflevering is om een aantal van de impliciete systeemfouten, zoals de nadruk op meetbaarheid en bestuurbaarheid, zichtbaar te maken zodat daar verandering in kan komen.

SDGs in het onderwijs met het Green Ambassador Programma van de Hanzehogeschool Groningen
In deze workshop gaan we aan de slag met de Sustainable Development Goals! Hoe integreer je de SDG's in het onderwijs? We nemen je mee in de stappen die de Hanzehogeschool Groningen al heeft gezet met het Green Ambassador Programma. We laten je zien hoe je bij kan dragen aan het stimuleren van duurzaam onderwijs vanuit jouw rol als docent, student of als manager.

Acht workshops over studentenwelzijn op VH-congres

Op maandag 13 juni organiseren we in Den Bosch weer een fysiek VH-congres: hét kennis- en netwerkevent voor iedereen die werkt of studeert in het hbo. Vanuit het thema ‘Helden van het hbo’ laten we zien dat het hbo een cruciale en onmisbare rol heeft in onze samenleving. 'Studentenwelzijn' is een van de vier thema's van het middagprogramma. Nog niet aangemeld voor het VH-congres? Doe dat dan direct.

Tien workshops over onderwijs voor een veranderende arbeidsmarkt op VH-congres

Op maandag 13 juni organiseren we in Den Bosch weer een fysiek VH-congres: hét kennis- en netwerkevent voor iedereen die werkt of studeert in het hbo. Vanuit het thema ‘Helden van het hbo’ laten we zien dat het hbo een cruciale en onmisbare rol heeft in onze samenleving. 'Onderwijs voor een veranderende arbeidsmarkt' is een van de vier thema's van het middagprogramma. Nog niet aangemeld voor het VH-congres? Doe dat dan direct.

Zes workshops over diversiteit en inclusie op VH-congres

Op maandag 13 juni organiseren we in Den Bosch weer een fysiek VH-congres: hét kennis- en netwerkevent voor iedereen die werkt of studeert in het hbo. Vanuit het thema ‘Helden van het hbo’ laten we zien dat het hbo een cruciale en onmisbare rol heeft in onze samenleving. 'Diversiteit & inclusie in het hbo' is een van de vier thema's van het middagprogramma. Nog niet aangemeld voor het VH-congres? Doe dat dan direct.