Thema naar overzicht

Onderwijsinnovatie versnellen met ICT

Versnellingsplan

De Vereniging Hogescholen, de VSNU en SURF hebben gezamenlijk het 4-jarige Versnellingsplan Onderwijsinnovatie met ICT opgesteld. Binnen de eigen instelling én in samenwerking met andere universiteiten en hogescholen, biedt dit plan ruimte om substantiële stappen te zetten op het gebied van digitalisering.

Kansen voor het hoger onderwijs
Digitalisering biedt grote kansen voor het hoger onderwijs in Nederland. Het kan bijdragen aan de kwaliteit van het onderwijs en de internationale positie van het hoger onderwijs versterken. Het versnellingsplan is gebaseerd op 3 gedeelde ambities:

• Aansluiting op de arbeidsmarkt verbeteren
  • Flexibilisering van het onderwijs
  • Slimmer en beter leren met technologie

Toelichting en downloads
Ga naar Versnellingsplan Onderwijsinnovatie met ICT op de SURF-website voor meer informatie over de acht versnellingszones, de aanvoerders van deze zones, de contactpersonen bij de Vereniging Hogescholen , de VSNU en SURF, en achterliggende publicaties als het 'Versnellingsplan voor onderwijsinnovatie met ICT', de 'Versnellingsagenda voor onderwijsinnovatie' en het persbericht 'Digitalisering Nederlands hoger onderwijs moet sneller'.

Nieuwsbrief Versnellingsplan
Blijf op de hoogte van onderwijsinnovatie met ICT

Gerelateerd nieuws

Convenant financiering digitaal versnellingsplan onderwijs en ICT getekend

Met de ondertekening van dit convenant hebben de voorzitters van de Vereniging Hogescholen, VSNU en SURF een laatste stap gezet om aan de slag te gaan met het Versnellingsplan onderwijsinnovatie met ICT. Met dit convenant zijn de wederzijdse intenties, afspraken en inspanningsverplichtingen geregeld tussen de VH, VSNU en SURF in relatie tot de financiering van het Versnellingsplan onderwijsinnovatie met ICT.

Vacature: junior projectsecretaris Versnellingsplan

Deze maand is de uitvoering gestart van het Versnellingsplan voor onderwijsinnovatie, een initiatief van VSNU, Vereniging Hogescholen en SURF. Wij zijn naar een junior projectsecretaris van het Versnellingsplan. Je werkt mee aan het verhogen van de kwaliteit van het hoger onderwijs door onderwijsinnovatie met ICT. Jij biedt administratieve ondersteuning en verricht coördinerende werkzaamheden voor het programmateam en het ondersteuningsteam.

Hogescholen en universiteiten van start met Versnellingsplan

Tijdens de SURF onderwijsdagen zijn de aanvoerders en teams van het Versnellingsplan Onderwijsinnovatie met ICT gepresenteerd. In dit vierjarig programma van de Vereniging Hogescholen, de Vereniging van Universiteiten en SURF werken 40 universiteiten en hogescholen samen aan de kansen die digitalisering biedt voor het hoger onderwijs in Nederland.

Jort diekerhof vhsite
Jort Diekerhof Domein Onderwijs