Thema naar overzicht

Onderwijsinnovatie versnellen met ICT

Versnellingsagenda

Met de Versnellingsagenda voor onderwijsinnovatie laten universiteiten, hogescholen en SURF zien dat ze hun krachten willen bundelen om gedeelde ambities in digitalisering en innovatie in het onderwijs versneld te realiseren op de volgende onderdelen:

• Aansluiting op de arbeidsmarkt verbeteren door digitale vaardigheden op te nemen in de curricula;
  • Flexibilisering van het onderwijs om studenten op maat te bedienen;
  • Slimmer en beter leren met technologie ter verbetering van de kwaliteit van het onderwijs.

Gerelateerd nieuws

Hogescholen en universiteiten van start met Versnellingsplan

Tijdens de SURF onderwijsdagen zijn de aanvoerders en teams van het Versnellingsplan Onderwijsinnovatie met ICT gepresenteerd. In dit vierjarig programma van de Vereniging Hogescholen, de Vereniging van Universiteiten en SURF werken 40 universiteiten en hogescholen samen aan de kansen die digitalisering biedt voor het hoger onderwijs in Nederland.

Digitale kennis en vaardigheden voor alle beroepen nodig

Vandaag is als bijlage bij het FD de ‘Toekomst van het Onderwijs’ gevoegd. In deze bijlage wordt uitgebreid stilgestaan bij onze versnellingsagenda voor onderwijsinnovatie met ICT.

Onderwijsinnovatie met ICT versnellen

Eind 2017 presenteerden de Vereniging Hogescholen, de Vereniging van Universiteiten (VSNU) en SURF de Versnellingsagenda voor onderwijsinnovatie. Met deze agenda gingen zij op zoek naar een gezamenlijke koers om het onderwijs succesvol te veranderen. De agenda is nu uitgewerkt naar een Versnellingsplan waarin de opzet van een 4-jarig programma om de ambities te realiseren wordt beschreven.

Jort diekerhof vhsite
Jort Diekerhof Domein Onderwijs