Publicaties / Thema's

Centra voor ondernemerschap

Ondernemerschap door en een ondernemende houding bij studenten, docenten, lectoren en ondernemers stimuleren. Dat doen hogescholen in Centra voor ondernemerschap. We zetten een aantal voorbeelden op een rij.

Amsterdamse Hogeschool voor de Kunsten
Als kunsthogeschool leiden we veel van onze studenten niet alleen als kunstenaar of ontwerper op, maar ook tot ondernemer. Ook van degene die niet voor zichzelf beginnen, wordt er een ondernemende houding verwacht in de kunst- en cultuursector. Daarom besteden al onze opleidingen hier aandacht aan. Om studenten en alumni hierin nog beter te ondersteunen in hun eigen tijd of tempo, hebben we ahk.nl/ondernemen: hier komen aanvullende cursussen, trainingen, de kennisbank BeroepKunstenaar, netwerkborrels en het overzicht van activiteiten van academies samen, zodat iedereen zich nog beter kan voorbereiden en versterken op de arbeidsmarkt. Lees meer

Avans Hogeschool: Avans Ondernemerscentrum
Het Avans Ondernemerscentrum is het startpunt voor innoveren en ondernemen bij Avans Hogeschool. We stimuleren ondernemerschap bij studenten, docenten, lectoren en ondernemers. Wij helpen ondernemers bij de uitwerking van een slim idee of hun ambitie om te groeien. En wij ondersteunen studenten en docenten bij het opstarten van een eigen bedrijf of de doorontwikkeling van hun eigen bedrijf. Lees meer en leg contact

ArtEZ:  ArtEZ Art Business Centre
Het ArtEZ Art Business Centre (ABC) is het centrum voor ondernemerschap binnen ArtEZ. Het maakt de verbinding naar de arbeidsmarkt en het bedrijfsleven. Lees meer en leg contact

Centers for Entrepreneurship in the Netherlands
Centers for Entrepreneurship in the Netherlands (DutchCE) is the network of centers for entrepreneurship in public universities and universities of applied science in the Netherlands. The centers offer support through entrepreneurship programs for students, staff, and local entrepreneurs. Learn more about local centers by clicking on the profiles below. If you wish to join the DutchCE network, please contact info@dutchce.nl.

Fontys Hogescholen: Fontys Centrum voor Ondernemerschap
Het Fontys Centrum voor Ondernemerschap (CvO) ondersteunt en stimuleert (potentiele) studentondernemers waar nodig op het gebied van ondernemerschap. Het Fontys CvO biedt een omgeving waar studenten worden begeleid en gecoached bij het opstarten van een eigen onderneming. Door de rijke kennis en expertise op het gebied van ondernemerschap, vormt het CvO een toegespitste omgeving voor het ontdekken, voorbereiden, begeleiden en lanceren van een ondernemersloopbaan voor al haar studentondernemers. Lees meer en leg contact

HAN University of Applied Sciences: HAN CvO. Jouw springplank naar succesvol ondernemen!
Droom jij van een eigen bedrijf? Of ben je net gestart? Of heb je een idee en wil je dit met ons nader verkennen? HAN CvO helpt je graag verder: wij zijn dé springplank naar succesvol ondernemen! We inspireren, informeren én begeleiden bij jouw toekomstig ondernemerschap! Lees meer en leg contact

Hanzehogeschool Groningen: Centre of Expertise Ondernemen. Kennispartner voor mkb
Het Centre of Expertise Ondernemen van de Hanzehogeschool Groningen richt zich op praktijkgericht onderzoek, ondernemerschap in het onderwijs en ondersteuning voor studentondernemers. Als het over ondernemerschap gaat, zijn we dé kennispartner voor het midden- en kleinbedrijf en zorgen we voor meer en betere ondernemers in de regio en daarbuiten. Lees meer en leg contact

Hogeschool Rotterdam: Startup Academy
Startup Academy is de plek voor studenten van Hogeschool Rotterdam die ondernemer zijn of willen worden. Ons aanbod is zo ingericht dat je kunt ondernemen, maar tegelijkertijd ook kunt studeren. Dream big, get things done, have fun! Lees meer en leg contact

Hogeschool van Amsterdam: Programma Ondernemerschap
Het Programma Ondernemerschap van de Hogeschool van Amsterdam (HvA) draagt bij aan het opleiden van studenten van alle studierichtingen tot ondernemende professionals en professionele ondernemers. Wij onderzoeken, initiëren, stimuleren en ondersteunen ondernemerschap bij studenten, docenten, onderzoekers en medewerkers om te komen tot creatieve oplossingen en duurzame innovaties die waarde creëren voor een organisatie of voor een eigen onderneming. Lees meer en leg contact

Hogeschool voor de Kunsten Utrecht: Expertisecentrum Creatief Ondernemerschap
Werken in de kunsten en creatieve industrie vereist meer dan ooit de vaardigheid over de grenzen van de eigen beroepspraktijk te kunnen kijken. Niet iedere kunststudent wordt ondernemer, maar iedere kunststudent moet over ondernemende kwaliteiten beschikken. Het Expertisecentrum voor Creatief Ondernemerschap heeft als doel studenten, docenten en alumni deze vaardigheden te helpen ontwikkelen. Lees meer en leg contact

Saxion:  Schuilt er in jou een succesvolle ondernemer?
Bij Saxion ontdek je dat al tijdens je opleiding. Ons Centrum voor Ondernemerschap helpt je met het opzetten van je eigen bedrijf. We moedigen je aan om te ondernemen met plezier, aandacht én betekenis voor je omgeving. Lees meer en leg contact

Vier agrarische hogescholen: Centres of Expertise Groen
Zes Centres of Expertise werken nauw samen onder de bestuurlijke paraplu van de vier hbo-instellingen (de partners) in het groene domein: Hogeschool Van Hall Larenstein, HAS Hogeschool, Aeres Hogeschool en Inholland/Domein Agri, Food en Life Science. Elk CoE bedient haar eigen werkveld. Lees meer en leg contact

Windesheim Centre for Entrepreneurship
Wij zien graag ondernemende studenten. Ondernemerschap en een ondernemende houding hebben daarom een prominente plek in ons onderwijs. Denk bijvoorbeeld aan de opleiding Ad-opleiding Ondernemen, de minor Zelfstandig Ondernemerschap en de minor Starting & Growing your Business. Lees meer en leg contact

Naar homepage Ondernemerschap

De Vereniging Hogescholen ondersteunt de kennisdeling tussen de hogescholen over het thema ondernemerschap en hogescholen. Voor voorbeelden verwijzen wij door naar pagina's op de websites van hogescholen. Heeft u een interessant voorbeeld van een Centrum voor ondernemerschap? Neem dan contact op met Melissa Keizer, beleidsadviseur Vereniging Hogescholen.