Profiel

Jonne Paes

Jonne Paes is als beleidsadviseur werkzaam binnen team Onderwijs en team Sectoraal Beleid.

Team Onderwijs
Binnen team Onderwijs houdt Jonne zich bezig met beleid rondom Leven Lang Ontwikkelen (LLO) en vertegenwoordigt hij de Vereniging Hogescholen in diverse gremia vanuit het programmateam LLO. Zo is hij nauw betrokken bij het VH LLO Platform. Hierin werken hogescholen samen aan de ontwikkeling van LLO in het hbo.

Naast LLO is Jonne verantwoordelijk voor het dossier aansluiting/doorstroom, zowel mbo-hbo als vo-hbo. In het hbo is er veel aandacht voor de doorstroom vanuit het mbo en het voortgezet onderwijs (met name havo). Het beleid vanuit de Vereniging Hogescholen komt tot stand in dialoog met allerlei stakeholders. Er is nauw contact met onder meer het ministerie van OCW, de VO-raad en MBO Raad.

Team Sectoraal Beleid
In team Sectoraal Beleid is Jonne beleidsadviseur voor de sector Hogere Sociale Studies. Hij is onder andere secretaris van het sectoraal adviescollege (sac HSS) en de sectorraad. Daarnaast vertegenwoordigt Jonne de sector namens de vereniging aan diverse thema- & sectortafels.