Bijeenkomst

Uitnodiging

Pensioen, de op één na belangrijkste arbeidsvoorwaarde

Beste collega,

Maak je klaar voor een dag vol inspiratie op hét landelijke evenement over pensioen en vitaliteit! De Vereniging Hogescholen en de Pensioenambassadeurs van de hogescholen heten jou van harte welkom op 15 maart 2024 bij de Christelijke Hogeschool Ede (CHE). Meld je nu aan via dit formulier voor de bijeenkomst waar we bestuurders, HR directeuren, HR medewerkers, Pensioenambassadeurs en pensioenadviseurs samenbrengen om elkaar te prikkelen en te motiveren met een boeiend programma over de op één na belangrijkste arbeidsvoorwaarde: pensioen!

Laat je informeren en begeleiden door diverse experts die je meenemen in het traject naar het nieuwe pensioenstelsel. Ontdek de inzet en ervaringen van de Pensioenambassadeurs en laat je inspireren door het bekroonde vitaliteits- en pensioenprogramma van de CHE. Verken ook de mogelijkheden die het ABP biedt voor voorlichting en opleidingen.

Het programma zit vol met bruikbare informatie, zo nemen we je mee in een onderzoek naar het leven van medewerkers die richting het einde van hun loopbaan gaan. Ook wordt duidelijk wat Pensioenambassadeurs binnen de hogescholen voor onze medewerkers kunnen betekenen. Zo leren we van elkaar en krijgen we meer informatie en tools om onze rol naar de medewerkers te vervullen. Samen bereiden we ons voor op de toekomst door in gesprek te gaan, perspectieven te delen en inzichten uit te wisselen!

Met vriendelijke groet,

Erica Schaper, voorzitter College van bestuur NHL Stenden en
portefeuillehouder arbeidsvoorwaarden Vereniging Hogescholen

Mieke van den Berg, lid van College van Bestuur Inholland, lid van Pensioenkamer namens Zelfstandige Publieke Werkgevers en bestuurslid Zestor

Judith Opdam, senior beleidsadviseur Vereniging Hogescholen

Marcus Havers, beleidsadviseur Vereniging Hogescholen

Programma pensioenbijeenkomst 15 maart 2024
Datum: 15 maart 2024
Tijd: 09:30 – 15:30
Locatie: Christelijke Hogeschool Ede, Oude Kerkweg 100. Parkeren is mogelijk, maar OV heeft de voorkeur. Het NS Station Ede-Wageningen is circa 15 minuten lopen, zie hier de routebeschrijving en parkeerlocaties)

Inloop

Even rustig opstarten met een kopje koffie of thee.

Introductie

Erica Schaper, bestuursvoorzitter van NHL Stenden en VH portefeuillehouder arbeidsvoorwaarden, zal de introductie verzorgen.

Denken over de toekomst

Mieke van den Berg (Inholland/ZPW/VH) en Rick Goldschmitz (AOb), onderhandelaars in de Pensioenkamer, nemen ons mee in de noodzaak tot verandering, voorlopige afspraken van het nieuwe pensioenstelsel en het traject dat nog volgt.

Inspireren

Wim van Manen en Andries Scherpenzeel (CHE) vertellen over hun bekroonde vitaliteits- en pensioenprogramma gericht op vitaal aan het werk, vitaal met pensioen. Zij delen hun enthousiasme, hun methode en de behaalde successen.

Dialoog

Duik in groepjes in boeiende gesprekken met onze Pensioenambassadeurs of neem deel aan een workshop Eigen Regiemodel (CHE). Ontdek wat de ambassadeurs motiveert, hoe ze gefinancierd zijn, wat ze doen en deel in elkaars ervaringen.

Lunch

Een perfect moment voor een hapje, drankje en een goed gesprek met de ander.

Kennis delen en tips en tricks

Jo Scheeren van arbeidsmarktfonds Zestor gaat in op het onderzoek naar 55+ medewerkers in het hbo. Wie is die werknemer? Waar zit het onderscheid tussen willen en/of kunnen doorwerken? Wat zijn de behoeften om zo lang mogelijk gezond veilig, vitaal en met werkplezier aan het werk te zijn? Zestor geeft tips en tricks.

Weten wat speelt en kan

Laat je informeren door Jeroen Antonides en Stephan Vollenbroek van ABP over de communicatie naar het nieuwe stelsel. Ontdek de dienstverlening van ABP voor HR-afdelingen, inclusief websites, informatiebijeenkomsten op locatie en opleidingen tot pensioenambassadeur.

Elevator pitch

Grijp de kans om in een korte sprint van 5 minuten anderen te inspireren met jouw aanpak voor pensioen, vitaliteit of 55+ medewerkers! Deel geleerde lessen en successen door je op te geven voor de elevator pitch via opdam@vh.nl.

Afronding en netwerken

De dag loopt ten einde. Geniet van een laatste kop koffie of thee, wissel ideeën uit en laat de opgedane kennis bezinken.

Entree: Kosteloos

Wil je dit niet missen? Meld je nu aan via dit formulier en dan zien we elkaar op 15 maart! Heb je vragen? Of wil je je aanmelden voor de Elevator pitch? Mail dan opdam@vh.nl.