Bijeenkomst

Informatiebijeenkomst over het Europese Universiteiten Initiatief (EUI)

Dit najaar is voorlopig de laatste kans om een aanvraag te doen voor het Europese Universiteiten Initiatief (EUI). De aanvraagronde gaat naar verwachting open in oktober of november 2023 en sluit in februari 2024. Laat je op 18 september informeren, zodat je deze voorlopig laatste kans niet mist!

Vooruitlopend op de opening van de aanvraagronde en de formele informatiesessies van de Europese Commissie over het aanvragen van een Europese Universiteiten alliantie, organiseert het Nationaal Agentschap Erasmus+ Onderwijs & Training een informele* bijeenkomst speciaal voor hogescholen. Dit doen ze in samenwerking met de Vereniging Hogescholen, op maandag 18 september. Je bent vanaf 13.30 uur van harte welkom bij de Vereniging Hogescholen (Prinsessegracht 21 in Den Haag). De bijeenkomst start om 14.00 uur en eindigt rond 16.00 uur.

Doel van de bijeenkomst
Tijdens de bijeenkomst vertellen succesvolle aanvragers over hun ervaringen. Wat zijn succesfactoren en valkuilen? Ook komen praktische zaken aan de orde. Welke alternatieven zijn er als ik niet meedoe? Met deze bijeenkomst geven we hogescholen de mogelijkheid om informatie uit te wisselen en vragen te stellen, die kan helpen bij de besluitvorming over mogelijke deelname.

Meld je aan!
Heb je nog twijfels, onvoldoende informatie om tot een besluit te komen of wil je weten of je op de goede weg bent met de voorbereidingen van de aanvraag? Je bent van harte welkom om deel te nemen aan deze bijeenkomst. Registreer je hier. Of neem voor vragen contact op met Marina Labara: labara@vh.nl

*Het Nationaal Agentschap heeft een rol in de kennisdeling over het EUI, maar niet in de formele aanvraag- en toekenningsprocedure. De Europese Commissie heeft hier de volledige regie over en de procedure wordt uitgevoerd door het EACEA. Vind hier meer informatie over het initiatief.