Bijeenkomst

FastSwitch conferentie

Ik meld mij aan

Hoe kunnen we de tekorten op de arbeidsmarkt helpen terug te dringen via VWNW-trajecten gericht op switchers? Dat is de opgave die we op 23 juni centraal stellen. Samenwerken aan oplossingen en acties om die tekorten terug te dringen is daarom noodzakelijk.

We staan in Nederland voor een enorme opgave op de arbeidsmarkt. Structurele personeelstekorten in sectoren als de zorg, techniek, bouw, IT en onderwijs staan onze stevige ambities op het gebied van energie en klimaat, digitalisering en brede welvaart in de weg. Met alleen de instroom vanuit het initiële onderwijs komen we er niet. Juist de zij-instroom via van- (geen)werk-naar-werk trajecten (VWNW) kan het verschil maken.

Programma
We hebben een gevarieerd programma bestaande uit een plenair gedeelte en break-out sessies per tekortsector. Sprekers die we mogen verwelkomen zijn o.a.:

• Radboud Dam, programmamanager FastSwitch
  • Ron de Mos, voorzitter CA-ICT
  • Nienke Meijer, Co-Founder van Stichting De Buitenboordmotor en o.a. supervisory board member (PostNL, Deloitte Nederland)
  • Prof. dr. Henri de Groot, hoogleraar Regionaal Economische Dynamiek aan de Vrije Universiteit te Amsterdam en plaatsvervangend kroonlid SER

De dag wordt begeleid door dagvoorzitter Martijn de Greve. Maurice Limmen, voorzitter Vereniging Hogescholen, is deze dag ook aanwezig.

Voor wie
Mensen werkzaam in het onderwijs, LLO-portefeuillehouders, beleidsmakers en vertegenwoordigers van sociale partners.

Fysiek en online
De fysieke conferentie (beperkt aantal plekken) start om 12.00 uur in Prodentfabriek Amersfoort. De livestream start om 13.00 uur. Meer informatie

Ik meld mij aan

Over FastSwitch
Met FastSwitch, een initiatief van de Vereniging Hogescholen, bieden we een platform waarbinnen men versneld kan omscholen naar een van de tekortsectoren. Neem ook alvast een kijkje op www.fastswitch.nl.