Imrane Aboulhadi winnaar verkiezing Hbo Held 2022

DEN BOSCH - Imrane Aboulhadi van de Hogeschool Inholland is de winnaar van de verkiezing Hbo Held van het jaar 2022. Aboulhadi ontving de prijs uit handen van VH-voorzitter Maurice Limmen. “Het is een enorme eer om deze prijs te winnen en om als student iets bij te dragen aan de maatschappij”, aldus Aboulhadi.

Aboulhadi is een derdejaarsstudent Sportkunde van de Hogeschool Inholland. Hij heeft met zijn eigen stichting Onside tientallen jongeren letterlijk en figuurlijk in beweging gekregen in zijn geliefde wijk Amsterdam-Osdorp. De winnaar mag zich Hbo Held 2022 noemen en is daarmee een boegbeeld voor het hbo. De prijs bestaat uit een award en 1000 euro. Met het bedrag wil hij het initiatief uitbreiden, mogelijk naar andere wijken in de stad. “Ik ben dit begonnen voor de jongeren uit mijn buurt en ben er dankbaar voor dat het een succes is”, zegt de winnaar van de prijs.

De andere finalisten waren Thom van Os, vierdejaarsstudent Technische Natuurkunde van Fontys Hogescholen en Nick den Bol en Lisa Heyman, vierdejaarsstudent Ondernemerschap & Retailmanagement en afgestudeerd Milieukundige van de Avans Hogeschool.  ”Deze verkiezing laat nogmaals zien hoeveel talent er te vinden is op onze hogescholen. Het zijn stuk voor stuk winnaars waar we trots op mogen zijn”, aldus VH-voorzitter Maurice Limmen.

Meer informatie over de finalisten >>

Meer informatie over alle genomineerden >>