Hogeschool naar overzicht

ArtEZ Hogeschool voor de Kunsten

ArtEZ hogeschool voor de kunsten is een hbo-opleiding met locaties in Arnhem, Enschede en Zwolle. Bijna drieduizend Nederlandse en buitenlandse studenten volgen bij ArtEZ hogeschool voor de kunsten een opleiding in beeldende kunst, architectuur, mode, design, theater, dans, schrijven, muziek en kunsteducatie.

We bieden onze studenten onderwijs met kwaliteit. Wij verzorgen onderwijs dat is gericht op de artistieke, intellectuele en persoonlijke groei van studenten, zodat onze studenten goed voorbereid zijn op een succesvolle loopbaan waarin kunst, kennis en creativiteit centraal staan.

Het merendeel van onze studenten leiden we niet op voor het kunstenaarsvak, maar voor een variëteit aan beroepsrollen binnen cultuur, samenleving en economie. Onze opleidingen kenmerken zich door artisticiteit, engagement, samenwerkingsgerichtheid, professionaliteit en vakmanschap. Voor de invulling hiervan werkt ArtEZ met docenten die ook in de beroepspraktijk succesvol zijn. (Bron)

Verzorgt opleidingen in de sector(en):

Kunst
Sector