Bijeenkomst

Wetenschapsfestival Expeditie NEXT 2023

De Nationale Wetenschapsagenda (NWA) stelt budget beschikbaar voor hogescholen die een vernieuwende en creatieve opstelling kunnen ontwerpen voor het wetenschapsfestival Expeditie NEXT 2023. De maximaal 8 onderzoekers verbonden aan hogescholen, met de beste ideeën ontvangen een bedrag van maximaal 50.000 euro (excl. BTW) om deze opstellingen te ontwikkelen en te bouwen.

De NWA wil hiermee de rol van praktijkgericht onderzoek in het toegankelijk maken van wetenschap voor de samenleving laten zien en vernieuwing in de wetenschapscommunicatie in Nederland stimuleren.

Interessepeiling
De NWA wil peilen welke hogescholen en overige partijen geïnteresseerd zijn in het indienen op deze oproep. Maak deze interesse kenbaar door uiterlijk vrijdag 28 oktober 12:00 uur te mailen naar n.kornaat@nwo.nl. Let op! Enkel de partijen die voor deze deadline kenbaar maken dat zij interesse hebben, worden uitgenodigd om daadwerkelijk een aanvraag in te dienen zodra de officiële oproep is gepubliceerd.

Wat is Expeditie NEXT?
Samen met het wetenschapsveld vullen we in mei 2023 een willekeurige binnenstad in Nederland met wetenschapsactiviteiten. Tijdens het gratis toegankelijke evenement worden kinderen tussen de 6 en 12 jaar en hun verzorgers geënthousiasmeerd en geprikkeld om meer te leren over wetenschap in de breedste zin van het woord.

Meer informatie
Bezoek de NWO-website voor veelgestelde vragen over Expeditie NEXT 2023 en voorbeelden van creatieve concepten gebaseerd op praktijkgericht onderzoek.

Online informatiebijeenkomst terugkijken
Op 13 oktober 2022 organiseerde NWO een online informatiebijeenkomst over de uitvraag. Deze is online terug te kijken in de onderstaande video.

Nina Kornaat
Teamleider Communicatie NWA-KIC-NGF