Bijeenkomst

Verkiezingsdebat voor onderzoek en wetenschap

De Kenniscoalitie organiseert in samenwerking met de podcast Betrouwbare Bronnen het verkiezingsdebat voor onderzoek en wetenschap, op donderdag 9 november in Den Haag. Tijdens het debat gaan politici van verschillende partijen met elkaar in gesprek over kennis, onderzoek en innovatie. Denk aan valorisatie, de rol van regio’s en Europa in kennisbeleid en investeringen in kennis, onderzoek en innovatie. Hoe zorgen we bijvoorbeeld dat Nederland op koers blijft voor het doel drie procent van het bruto binnenlands product (bbp) te besteden aan onderzoek en innovatie in 2030? En hoe zorgen we dat kennis de maatschappij inkomt? Onder leiding van Jaap Jansen (Betrouwbare Bronnen) zullen politici van verschillende partijen hierover met elkaar in gesprek gaan.

De Kenniscoalitie is een samenwerkingsverband van ondernemers en wetenschappers en bestaat uit Vereniging Hogescholen (VH), Universiteiten van Nederland (UNL), Nederlandse Federatie van Universitair Medische Centra (NFU), KNAW, NWO, ZonMw, VNO-NCW, MKB Nederland en de instituten voor toegepast onderzoek (TO2-federatie). De Kenniscoalitie streeft gezamenlijk naar optimale omstandigheden om onderzoek en innovatie in Nederland te laten bloeien en fungeert als gesprekspartner voor de overheid.

15.30 - 16.00 uur: Inloop
16.00 - 17.00 uur: Inhoudelijk programma
17.00 uur: Netwerkborrel

Aanmelden
Meld je aan via het formulier op de website van De Nederlandse Organisatie voor Wetenschappelijk Onderzoek (NWO). Let op: vergeet je niet aan te melden als bezoeker bij Nieuwspoort voorafgaand aan het evenement.