Bijeenkomst

Leeratelier Strategisch Hoger Onderwijsbeleid

Het leeratelier Strategisch Hoger Onderwijs beleid wordt verzorgd door de Nederlandse School voor Openbaar Bestuur (NSOB) in samenwerking met het Ministerie van OCW.

Inhoud
In dit Leeratelier delen docenten en deelnemers in interactie met elkaar verschillende perspectieven, ambities, uitdagingen en dilemma’s over en van het Hoger Onderwijs. Onder begeleiding van topdocenten uit wetenschap en praktijk, wordt de betekenis van actuele maatschappelijke trends verkend. Er zal concreet worden ingegaan op dilemma’s en consequenties van relevante ontwikkelingen voor strategisch handelen binnen bestuur, beleid en vormgeving van het Hoger Onderwijs. Daarbij daagt het deelnemers uit om relevante inzichten te verbinden aan de eigen werkpraktijk en te reflecteren op het Hoger Onderwijs van nu, én de toekomst.

Acht bijeenkomsten
Het Leeratelier bestaat uit acht bijeenkomsten waarin drie trends centraal staan: 1. Veranderende arbeidsmarkt, flexibilisering en lifelong learning; 2. Internationalisering van de studentenpopulatie en het curriculum; 3. Digitalisering en opkomst van online onderwijs (waaronder MOOC’s).

Deelnemers
De leergang is bedoeld voor (strategisch) beleidsadviseurs, leidinggevenden en beslissers van kennisinstellingen in het Hoger Onderwijs (hogescholen en universiteiten), van ministeries (Ministerie van OCW, maar daarnaast ook SZW en EZ), onderwijsgerelateerde instellingen (Vereniging Hogescholen, VSNU) of andere onderwijsorganen (zoals de Onderwijsraad en NWO).

Meer informatie en aanmelden
Brochure Leeratelier downloadenaanmelden via website NSOB