Bijeenkomst

De student kiest

Het Nationaal Hoger Onderwijsdebat De student kiest

Gelijke onderwijskansen, een leven lang ontwikkelen, het bindend studieadvies, studentenwelzijn, onderwijskwaliteit en hoger onderwijs in elke regio. Het zijn belangrijke onderwerpen, die tijdens de verkiezingscampagne uitgebreid aan bod zullen komen. Er staat veel op het spel. De politieke keuzes over het hoger onderwijsbeleid raken alle ruim 800.000 studenten in Nederland.

Hoe gaan de politieke partijen om met het hoger onderwijs in hun partijprogramma's? Waarop leggen ze de nadruk als het gaat om de belangen van jou als student? In de komende weken barst de verkiezingsstrijd los. De landelijke studentenorganisaties, hogescholen en universiteiten slaan daarom de handen ineen en organiseren op dinsdag 14 november 2023het Nationaal Hoger Onderwijsdebat.

In de Haagse Hogeschool is er ruimte voor 500 studenten, docenten en andere genodigden. De deelnemende Kamerleden van de politieke partijen dagen we uit om met hun politieke opponenten de degens te kruisen. Na een korte inleiding zullen zij aan de studenten hun verkiezingsprogramma’s en de keuzes van de afgelopen jaren verdedigen en hun toekomstplannen voor het hoger onderwijs toelichten.

Het Nationaal Hoger Onderwijsdebat - De student kiest
Locatie: Haagse Hogeschool, het Auditorium

• 15.45-16.30 uur             Inloop
  • 16.30-18.00 uur             Debat met Kamerleden van politieke partijen
  • 18.00-19.00 uur             Afsluitende borrel

De deelnemende Kamerleden zijn kort voor het debat bekend. Ook meer informatie over het debatprogramma wordt nog bekendgemaakt.

Wil je bij dit debat zijn? Meld je zo snel mogelijk aan via deze link
Aanmeldingen en vragen vanuit de pers, graag via deze link.

Let op: de bevestiging, die je na registratie ontvangt, garandeert nog geen toegang tot het evenement. We willen ervoor zorgen dat studenten van verschillende hogescholen en universiteiten kunnen deelnemen. Je hoort op 1 november of je aanwezig kunt zijn. Het debat volgen via livestream is ook mogelijk.

Heb je vragen?
Neem contact op met evenementen@vereniginghogescholen.nl.