'Onderwijsgeld naar beter onderwijs, niet naar 24 uur per dag controle'

Voorzitter Vereniging Hogescholen pleit voor redelijkheid bij controle rookvrije schoolpleinen

'Felle discussie over controle op rookvrije schoolpleinen', zo kopt het Algemeen Dagblad vandaag. Onder meer Maurice Limmen, voorzitter Vereniging Hogescholen, komt erin aan het woord. Hij wijst erop dat hogescholen onderwijsgeld liever aan beter onderwijs willen besteden.

Maurice  LimmenRedelijkheid
"Hogescholen zijn ook voor rookvrije schoolpleinen. En binnen schooltijden zullen we mensen die er toch een sigaret opsteken in alle redelijkheid erop aanspreken. Maar waar het hier om gaat is als er van hogescholen gevraagd wordt een garantie af te geven dat zeven dagen per week 24 uur per dag niemand er een sigaret opsteekt, dan vraag je eigenlijk van ons om continu achter elke boom op het schoolplein bij wijze van spreken een inspecteur van de rookpolitie te zetten. Dat gaat heel veel geld kosten. Dat geld steken we liever in beter onderwijs", aldus de voorzitter vanochtend op NOSop3.

Zie ook: