Toekomst van onderwijs: Onderwijsinnovatie met ICT versnellen!

Digitale kennis en vaardigheden voor alle beroepen nodig

Vandaag is als bijlage bij het FD de ‘Toekomst van het Onderwijs’ gevoegd. In deze bijlage wordt uitgebreid stilgestaan bij onze versnellingsagenda voor onderwijsinnovatie met ICT. Deze campagne is landelijk gedistribueerd door het Financieele Dagblad en gaat o.a. actuele thema’s binnen het onderwijs.

In de bijlage worden de bestuurlijke trekkers van de Vereniging Hogescholen (Anka Mulder), de VSNU (Arthur Mol) en SURF (Erwin Bluemink) geïnterviewd. Nieuwsgierig? Klik hier voor het volledige artikel. Anka Mulder (Saxion) in het interview: "Voor vrijwel alle beroepen heb je digitale kennis en vaardigheden nodig. Daar moeten we onze studenten op voorbereiden, vindt het hoger Onderwijs. Als we samenwerken, kunnen we snel resultaten boeken. Ik zie dan ook geen reden dat Nederland niet de beste binnen Europa kan worden op dit gebied. Om te komen tot innovatie is het wel essentieel om een klimaat te scheppen waarin nieuwe projecten getest worden. Daar horen ook mislukkingen bij. Alleen dan is innovatie echt mogelijk.”

Meer lezen? Ga naar: http://www.technologischeontwikkeling.nl

Aanmelden nieuwsbrief Versnellingsplan Onderwijsinnovatie met ICT

Sinds de lancering van de Versnellingsagenda Onderwijsinnnovatie met ICT door SURF, de Vereniging Hogescholen en de Vereniging van Universiteiten is in 2018 veel werk verzet. De stuurgroep en het programmateam hebben de agenda doorontwikkeld tot een versnellingsplan. Dit plan is opgedeeld in acht versnellingszones waarbinnen hogescholen en universiteiten in teams samenwerken.

Hogescholen en universiteiten van start met Versnellingsplan

Tijdens de SURF onderwijsdagen zijn de aanvoerders en teams van het Versnellingsplan Onderwijsinnovatie met ICT gepresenteerd. In dit vierjarig programma van de Vereniging Hogescholen, de Vereniging van Universiteiten en SURF werken 40 universiteiten en hogescholen samen aan de kansen die digitalisering biedt voor het hoger onderwijs in Nederland.

Onderwijsinnovatie met ICT versnellen

Eind 2017 presenteerden de Vereniging Hogescholen, de Vereniging van Universiteiten (VSNU) en SURF de Versnellingsagenda voor onderwijsinnovatie. Met deze agenda gingen zij op zoek naar een gezamenlijke koers om het onderwijs succesvol te veranderen. De agenda is nu uitgewerkt naar een Versnellingsplan waarin de opzet van een 4-jarig programma om de ambities te realiseren wordt beschreven.