Profiel

Karlijn Olijslager

Karlijn Olijslager is beleidsadviseur in het team Onderzoek en werkt één dag in de week voor team Sectoraal.

Team Onderzoek

Open Science
Het Adviescollege Open Science adviseert het Bestuur van de Vereniging Hogescholen over Open Science vraagstukken. Karlijn is secretaris van dit adviescollege.
Namens de Vereniging Hogescholen zit zij ook in de redactieraad van Publinova, het platform voor praktijkgericht onderzoek.

Netwerken
Hogescholen Onderzoeksnetwerk (HON)
Samen met beleidsadviseurs van hogescholen zet de Vereniging Hogescholen zich in voor praktijkgericht onderzoek. Zij zijn verenigd in het Hogescholen Onderzoeksnetwerk (HON), een netwerk voor en door beleidsadviseurs voor praktijkgericht onderzoek. In dit netwerk delen de leden en de Vereniging Hogescholen kennis, halen ervaringen op uit de praktijk en stemmen met elkaar af op verschillende beleidsdossiers op het gebied van praktijkgericht onderzoek. Karlijn ondersteunt het HON in de rol van secretaris.

Team Sectoraal

Netwerken
Sectoraal Adviescollege Agro & Food
Karlijn is secretaris van het sectoraal adviescollege (SAC) Agro & Food. Het adviescollege adviseert het bestuur van de Vereniging Hogescholen over relevante beleidsvraagstukken in deze sector.