Routebeschrijving

Lopend van Den Haag Centraal

De Vereniging Hogescholen ligt vlakbij het centraal station Den Haag. Het station verlatend loopt u aan de rechterzijde van de kantoorpanden de stad in. Na ongeveer 100 meter steekt u de gracht over en buigt direct erna rechtsaf. Aan uw rechterhand ligt een gracht. U loopt nu op de Prinsessegracht. U houdt deze aan tot het grote kruispunt. U steekt daar over en loopt door op de Prinsessegracht. Na ongeveer 100 meter arriveert u bij het bureau van de Vereniging Hogescholen, Prinsessegracht 21 (pijl). U herkent dit aan het logobord rechts van de toegangsdeur.

Met de tram

U kunt ook tram 9, 15 of 16 nemen.

Met de Auto

Vanuit de richting Wassenaar (A44)

Volg de borden Den Haag. Aan het einde bij t-splitsing (provinciehuis) linksaf langs het Malieveld. (Het aantal parkeerplaatsen bij de Vereniging Hogescholen is zeer beperkt. Wij raden u dan ook aan gebruik te maken van de parkeergarage onder het Malieveld.) Nadat u uw auto er heeft geparkeerd, gaat u bovenaan de parkeergarage rechstaf en loopt u door richting de grote driekuising. Zo'n tien meter voordat u daar bent keert u naar links en steekt er de weg over, richting de Prinsessegracht. U steekt de gracht over en gaat direct naar links. U heeft de gracht nu aan uw linkerhand en loopt over de Prinsessegracht. Dat doet u een kleine 100 meter. U bevindt zich vervolgens voor de ingang van het bureau van de Vereniging Hogescholen, Prinsessegracht 21. U herkent deze aan het logobord rechts van de toegangsdeur.

Vanuit de richting Utrecht (A12)

Volg de borden Den Haag/Scheveningen. Aan het einde van de Utrechtsebaan linksaf. Aan het einde bij t-splitsing (provinciehuis) linksaf langs het Malieveld.(Het aantal parkeerplaatsen bij de Vereniging Hogescholen is zeer beperkt. Wij raden u dan ook aan gebruik te maken van de parkeergarage onder het Malieveld.) Nadat u uw auto er heeft geparkeerd, gaat u bovenaan de parkeergarage rechstaf en loopt u door richting de het Provinciehuis. Zo'n vijftig meter voordat u daar bent keert u naar links en steekt er de weg over, richting de Prinsessegracht. U steekt de gracht over en gaat direct naar links. U heeft de gracht nu aan uw linkerhand en loopt over de Prinsessegracht. Dat doet u een kleine 100 meter. U bevindt zich vervolgens voor de ingang van het bureau van de Vereniging Hogescholen, Prinsessegracht 21. U herkent deze aan het logobord rechts van de toegangsdeur.

Vanuit de richting Amsterdam (A4)

Volg de borden Den Haag/Rotterdam. Afslag Voorburg/Den Haag (A12). Volg de borden Den Haag/Scheveningen. U bevindt zich nu op de Utrechtsebaan. Aan het einde van de Utrechtsebaan linksaf. Aan het einde bij t-splitsing (provinciehuis) linksaf langs het Malieveld. (Het aantal parkeerplaatsen bij de Vereniging Hogescholen is zeer beperkt. Wij raden u dan ook aan gebruik te maken van de parkeergarage onder het Malieveld.) Nadat u uw auto er heeft geparkeerd, gaat u bovenaan de parkeergarage rechstaf en loopt u door richting de grote driekuising. Zo'n tien meter voordat u daar bent keert u naar links en steekt er de weg over, richting de Prinsessegracht. U steekt de gracht over en gaat direct naar links. U heeft de gracht nu aan uw linkerhand en loopt over de Prinsessegracht. Dat doet u een kleine 100 meter. U bevindt zich vervolgens voor de ingang van de Vereniging Hogescholen. U bevindt zich vervolgens voor de ingang van het bureau van de Vereniging Hogescholen, Prinsessegracht 21. U herkent deze aan het logobord rechts van de toegangsdeur.

Vanuit de richting Rotterdam (A4)

Volg de A13 richting Den Haag borden Den Haag. Volg op knooppunt Prins Clausplein de A12 richting Den Haag. Volg de borden Den Haag/Scheveningen. Aan het einde van de Utrechtsebaan linksaf. Aan het einde bij t-splitsing (provinciehuis) linksaf langs het Malieveld. (Het aantal parkeerplaatsen bij de Vereniging Hogescholen is zeer beperkt. Wij raden u dan ook aan gebruik te maken van de parkeergarage onder het Malieveld.) Nadat u uw auto er heeft geparkeerd, gaat u bovenaan de parkeergarage rechstaf en loopt u door richting de grote driekuising. Zo'n tien meter voordat u daar bent keert u naar links en steekt er de weg over, richting de Prinsessegracht. U steekt de gracht over en gaat direct naar links. U heeft de gracht nu aan uw linkerhand en loopt over de Prinsessegracht. Dat doet u een kleine 100 meter. U bevindt zich vervolgens voor de ingang van de Vereniging Hogescholen. U bevindt zich vervolgens voor de ingang van het bureau van de Vereniging Hogescholen, Prinsessegracht 21. U herkent deze aan het logobord rechts van de toegangsdeur.