Profiel

Annelie Kohl

Annelie is senior beleidsmedewerker internationalisering en coördinator van het Nederlandse voorzitterschap van UAS4Europe.

UAS4Europe is de Europese koepelorganisatie voor Hogescholen op het gebied van toegepast onderzoek en innovatie. Sinds 1 juni 2022 is Nederland voorzitter van UAS4Europe. Twee jaar later, op 1 juni 2024 wordt het voorzitterschap overgedragen aan Finland.

Samen met het secretariaat in Brussel is Annelie verantwoordelijk voor de coördinatie van het voorzitterschap. Het informele netwerk vertegenwoordigt zo’n 450 hogescholen in 24 Europese landen. Naast een platform voor onderlinge kennisuitwisseling is UAS4Europe het centrale aanspreekpunt in en voor Brussel. Door deelname aan relevante werkgroepen geven leden van UAS4Europe de Europese hogescholen een gezicht in Brussel en dragen zij bij aan de zichtbaarheid en het belang van het hoger onderwijs in Europa.

UAS4 Europe organiseert jaarlijkse netwerkevenementen en een tweejaarlijkse conferentie. De volgende conferentie zal plaatsvinden op 23 en 24 mei 2023 in Brussel met als thema de Evaluatie van het Erasmus plus programma. Geïnteresseerd? Bekijk de website voor meer informatie.