Profiel

Walther Hesselink

Walther Hesselink is de coördinator van het team Communicatie & Public Affairs. Samen met de teamleden is hij verantwoordelijk voor de communicatie van de Vereniging Hogescholen en de hbo-sector als geheel. Hiervoor wordt de relatie met de media, politiek en andere stakeholders ingezet. We gaan de dialoog aan en we informeren in- en externe doelgroepen door de inzet van de website, social media, publicaties en bijeenkomsten.

Netwerken
Netwerk Hoofden Communicatie
Alle hoofden communicatie zijn verenigd in een netwerk waarmee we kennis uitwisselen over actualiteit, hoger onderwijs beleid, persberichten, media, public affairs et cetera. De leden van het netwerk informeren elkaar of stellen elkaar vragen via extranet en komen een aantal keer per jaar samen.

Stakeholders en werkveld
Met het team communicatie adviseren wij het bureau van de vereniging over de communicatie, de public affairs en de actualiteit, daarnaast zorgen we voor de uitvoering of organisatie van de communicatie. Voor de public affairs en communicatie hebben wij regelmatig contact met de hoofden communicatie en woordvoerders van hogescholen, de politiek, Tweede Kamer, brancheverenigingen, adviesraden, media, vakbonden etc.

Dossiers
Het team communicatie houdt zich bezig met wisselende onderwerpen binnen het hoger beroepsonderwijs, dit is afhankelijk van de actualiteit, de politieke agenda en agenda van de vereniging.