Ron Minnée nieuwe directeur Vereniging Hogescholen

Ron Minnée start per 15 augustus  als directeur bij de Vereniging Hogescholen in Den Haag. Minnée volgt de huidige directeur Ad de Graaf op die na een lang dienstverband bij de Vereniging Hogescholen met pensioen gaat.

Ron Minnée (1964) is sinds 1 augustus 1989 werkzaam bij het ministerie van OCW. Hij heeft in die periode diverse functies vervuld. Hij was onder meer directeur Primair Onderwijs, en de laatste zeven jaar directeur Hoger Onderwijs  en plaatsvervangend directeur-generaal. Ron brengt een uitgebreid netwerk mee binnen de rijkoverheid en het brede onderwijsveld. Als directeur Hoger Onderwijs heeft hij veel contacten opgedaan in het hoger beroepsonderwijs. Hij is verantwoordelijk geweest voor het beleid op diverse terreinen: hoger onderwijs en onderzoek, primair onderwijs, kinderopvang, en studiefinanciering. Hij is inhoudelijk gedreven en internationaal georiënteerd. Op het terrein van het hoger onderwijs heeft hij een grote rol gespeeld bij de invoering van de bachelor-master structuur, de implementatie van het advies van de commissie Veerman, en recentelijk de invoering van het studievoorschot en de nieuwe Strategische Agenda voor het hoger onderwijs.

“Ik heb er enorm veel zin in om na al die jaren bij het ministerie van OCW vanuit deze nieuwe rol bij te dragen aan de verdere ontwikkeling van het hbo”, aldus Ron Minnée.

Thom de Graaf, voorzitter Vereniging Hogescholen: "Met Ron Minnée krijgen wij een in het hoger onderwijs ervaren en gezaghebbende directeur die zijn door kennis, netwerk en strategisch inzicht een stevige bijdrage kan leveren aan de ontwikkeling van de hbo-sector en van onze vereniging. Ik ben blij met zijn benoeming en kijk uit naar de samenwerking!"