Bijeenkomst

Startconferentie Professional Doctorate

Op maandag 2 oktober 2023 vindt de Startconferentie Professional Doctorate plaats op De Haagse Hogeschool. Met dit evenement markeren de Vereniging Hogescholen en Regieorgaan SIA, samen met demissionair minister van OCW Robbert Dijkgraaf, de start van de pilot Professional Doctorate.

De professional doctorate (PD) geeft naast de bachelor- en masteropleidingen een impuls aan de vernieuwing van de beroepspraktijk. Kandidaten worden opgeleid tot hooggekwalificeerde professionals die goed uit de voeten kunnen met complexe vraagstukken op het gebied van bijvoorbeeld gezondheidszorg, energie en duurzaamheid en onderwijs.

Op de startconferentie staat de impact van de PD centraal: de bijdrage aan grote maatschappelijke uitdagingen, de impact van de PD op kandidaten, op praktijkpartners, hogescholen en het hoger onderwijsstelsel als geheel.

Aanmelden >>

09.00-10.00 uur: Inloop

10.00-11.15 uur: Plenaire start

We starten de dag met een inspirerend plenair programma. Voorzitter van de Vereniging Hogescholen Maurice Limmen en waarnemend voorzitter van Regieorgaan SIA Huib de Jong lichten het belang van de professional doctorate toe. De verschillende domeinen binnen de pilot staan letterlijk in de schijnwerpers en demissionair minister Robbert Dijkgraaf gaat met een aantal van de eerste PD-kandidaten in gesprek. Ook beantwoorden betrokkenen bij de PD vragen van partners uit de wereld van onderzoek en innovatie.

11.30-16.00 uur: Festivalprogramma (met een lunch tussen 12.30-13.30 uur)
Stel daarna je eigen programma samen om meer te weten te komen over de professional doctorate. Neem plaats in het wereldcafé en praat mee over impact, doe mee aan een werkatelier over het onderzoekend vermogen van de PD-kandidaat of laat je informeren over de toegevoegde waarde van de PD-kandidaat voor bedrijf, organisatie of sector. Bezoek vooral ook het Verwonderplein, waar je kennismaakt met de zeven domeinen die meedoen in de pilot. Laat je inspireren door de kandidaten, lectoren en partners betrokken bij de uitvoering van de pilot.

16.00-17.00 uur: Poëtische afsluiting en borrel

Bekijk hier het volledige programma met alle deelsessies.

Zien we jou op 2 oktober? Meld je nu aan.

Startconferentie PD header