Sector

Z - Meerdere sectoren

De zeven hbo-sectoren zijn:

Gerelateerd nieuws

Hogescholen en afstandsonderwijs

Hogescholen zijn razendsnel overgeschakeld naar afstandsonderwijs. Dit artikel bevat een reeks voorbeelden, aangevuld met recente reflecties op afstandsonderwijs.

Praktijkgericht onderzoek en coronacrisis

Ook door praktijkgericht onderzoek dragen hogescholen bij aan analyse, duiding en aanpak van de coronacrisis en de gevolgen ervan voor onze samenleving. Wij zetten op deze pagina concrete voorbeelden van dergelijk onderzoek op een rij.

Hogescholen en coronabestrijding

Ook hogescholen dragen concreet bij aan de bestrijding van corona. We werken dit overzicht regelmatig bij. Tip? Mail deze dan naar het Team Communicatie van de Vereniging Hogescholen.

Flexibilisering in hbo trekt meer studenten

Standpunt

Na jaren van gestage terugloop van het aantal deeltijdstudenten is vanaf 2014 de weg omhoog ingeslagen. Vanaf 2016 zien we zelfs een extra sterk herstel. Begonnen in 2014 nog 8.993 studenten aan een hbo opleiding in deeltijd, in 2017 waren dat er al 10.445. De voorlopige cijfers voor 2018 geven zelfs een groei aan van 9,3% ten opzichte van 2017.