Bijeenkomst

Met o.a. Nynke Meijer en studenten Fontys Hogescholen

SDG Action Day - Connecting Generations

Sdg poster 1024px w

SDG Charter, KIT, de gemeente Amsterdam en Amsterdam impact organiseren op 25 september SDG Action Day in het KIT SDG House in Amsterdam. Deze dag is hét moment om alles te weten te komen over de SDGs: waar staan we op de routekaart naar 2030, waar liggen kansen en hoe kan ik het zelf aanpakken? Connecting Generations is het thema dit jaar, omdat jonge koplopers ons de weg wijzen.

De Jonge Klimaatbeweging en Youth 4 Climate laten zien hoe ze Nederland in beweging kregen, kan dat ook voor de andere werelddoelen? Sinds dit jaar zetten hogescholen de SDGs in hun onderwijs en stageprogramma. Nienke Meijer (voorzitter College van Bestuur Fontys Hogescholen) en haar studenten leggen uit waarom en hoe. Ook in bedrijven laten jongeren van zich horen over de SDGs. Hoe dat uitpakt vertellen young professionals en directielid Conny Braams van Unilever. Daarnaast spreekt de kersverse Nederlandse SDG Coördinator Sandra Pellegrom en belt Sigrid Kaag, minister voor Buitenlandse Handel en Ontwikkelingssamenwerking, in vanuit New York.

Deze dag biedt een unieke kans voor inspiratie, nieuwe samenwerkingen en actieplannen om aan de slag te gaan met de 17 werelddoelen (SDGs). Of je nu al wat jaren meeloopt of net om de hoek komt kijken, samen gaan we deze dag aan de slag de om de grootste uitdagingen van deze tijd om te zetten in kansen voor iedereen.

Kijk voor informatie, het volledige programma en tickets op www.sdgactionday.nl.