Bijeenkomst

Online presentatie nieuwe sectoragenda hbo kunstonderwijs

Op donderdag 20 mei van 15.00 tot 16.30 uur vindt de online presentatie plaatsvvan de nieuwe strategische agenda van het hbo kunstonderwijs (KUO). Live vanuit Fontys Hogeschool voor de Kunsten wordt de agenda aangeboden aan minister Van Engelshoven en wordt onder leiding van presentator Andrea van Pol gesproken over de belangrijkste thema’s voor de komende jaren: leven lang ontwikkelen, onderzoek en talentontwikkeling. Onderdeel van de nieuwe agenda is de gezamenlijke aanpak van sociale veiligheid.

Leven Lang Ontwikkelen
Tijdens het eerste panelgesprek staat leven lang ontwikkelen centraal. Roy Cremers (voorheen Voordekunst, nu adviseur ondernemerschap), Boris van der Ham (Vereniging Vrije Theater Producenten), Zippora Elders (curator/directeur Kunstfort Vijfhuizen, bestuur Kunsten’92), Wilma Franchimon (Codarts Rotterdam) en Jalila Essaidi (kunstenaar) spreken mee over het onderwerp.

Talentontwikkeling
Talentontwikkeling komt aan bod tijdens het tweede panelgesprek met Branko Popovic (kunstenaar), Julius Rhymz (kunstenaar), Annet Lekkerkerker (Amsterdamse Hogeschool voor de Kunst), Carole van Ditzhuyzen (Maas) en Raf de Keninck (Design Academy Eindhoven).

Vanzelfsprekend maken ook optredens van studenten onderdeel uit van het programma.

Indien u zich niet heeft aangemeld kan dat nog via dit formulier.

Presentatie volgen
De uitzending van de uitreiking van de agenda is via deze link en hieronder terug te kijken: