Bijeenkomst

Nieuw blad over bijdrage praktijkgericht onderzoek aan maatschappelijke vraagstukken

Lancering PIT-magazine

Op woensdagmiddag 2 februari lanceert Regieorgaan SIA in een online programma nummer 1 van PIT-magazine. Een nieuw blad dat laat zien hoe praktijkgericht onderzoek van hogescholen bijdraagt aan actuele vraagstukken in de maatschappij. Het eerste nummer gaat over een sector die op dit moment zwaar onder druk staat: de zorg.

In de online presentatie gaat Maaike Schoon (presentator Buitenhof) in gesprek met Marcel Levi en andere kopstukken uit het veld over de nodige transitie in de zorg.

Onder aanvoering van ruim 700 lectoren voeren onderzoekers aan de 36 hogescholen, samen met bedrijven en kennisinstellingen, praktijkgericht onderzoek uit. Onderzoek dat voortkomt uit een actuele vraag uit de maatschappij, van bedrijven en organisaties. De verhalen in PIT laten het nut en de noodzaak van samenwerking zien tussen hogescholen, bedrijven, kennisinstellingen en andere partijen.

Vanuit studio Pakhuis de Zwijger in Amsterdam haalt Maaike Schoon de genodigden online binnen en daagt ze uit een pittig gesprek te voeren over de uitdagingen en kansen voor praktijkgericht onderzoek in de zorg. De livestream van het gesprek is gratis voor iedereen te volgen.

Te gast zijn: Marcel Levi, (voorzitter NWO en internist) Carmen van Vilsteren (voorzitter Topsector Life Sciences & Health), Petra Smeets (bestuurder Hanzehogeschool Groningen, voorzitter hbo-thematafel Gezondheid en Zorg) en AnneLoes van Staa (lector Transities in Zorg, Hogeschool Rotterdam). Huib de Jong, bestuursvoorzitter van Regieorgaan SIA, overhandigt het eerste exemplaar van PIT aan Carmen van Vilsteren.

Website presentatie PIT-magazine

Zie ook: themapagina 'Kennis versnellen met praktijkgericht onderzoek'