Bijeenkomst

Jaarcongres

De Vereniging Hogescholen organiseert op 9 april 2020 het jaarcongres 'Helden van het hbo'. Locatie is 1931 Congrescentrum ‘s-Hertogenbosch. Deelname aan dit congres is kosteloos.

Helden van het hbo
Onze leraren voor de klas, de ic-verpleegkundigen die onze zieken verzorgen en de technisch ingenieurs die de nieuwste aanpassingen ontwerpen voor ons waterbeheer. Nederland drijft op de kennis, de kunde en de praktische inzichten van topmensen die zijn opgeleid door het hoger beroepsonderwijs. Met de poten in de klei en tegelijkertijd aan tafel bij de hoogste bazen slaan de prachttalenten die van onze hogescholen komen een brug tussen theorie en praktijk. Helden van het hbo kom je overal tegen en dit jaarcongres staan ze centraal.

Congresdeelnemers
Studenten, docenten, lectoren, bestuurders, managers en beleidsadviseurs van hogescholen zijn belangrijke deelnemers aan het jaarcongres. Ook voor bijvoorbeeld regionale samenwerkingsverbanden, brancheorganisaties, ministeries en politiek is het jaarcongres van de Vereniging Hogescholen een interessant platform om te netwerken en kennis te delen.

9.00 – 10.00    Deelnemersregistratie en ontvangst met koffie/thee
10.00 – 11.30    Plenaire en feestelijke opening. Uw sprekers zijn (v.l.n.r.): Merel van Vroonhoven, Ahmed Marcouch, Arno Deege, Vivianne Bendermacher, Daan Luining en Dirk Megens. Dagvoorzitter is Marijke Roskam, cabaratier Viggo Waas verzorgt onder meer een optreden.

12.00 – 14.00    Lunch
13.00 – 16.00    Parallel programma: masterclasses, workshops, informatiemarkt
16.00 – 16.30    Plenaire afsluiting
16.30 – 17.30    Borrel

Vijf tracks
De workshops en masterclasses tijdens het parallelprogramma (13.00 - 16.00 uur) zijn inhoudelijk gegroepeerd volgens deze vijf tracks:

• Studentsucces
  • Inspelen op de arbeidsmarkt
  • Werken aan maatschappelijke vraagstukken
  • Mens en organisatie
  • Masterclasses voor studenten

Informatiemarkt
Hogescholen, bedrijven en andere organisaties presenteren zich gedurende  de dag tijdens de informatiemarkt in de centrale hal.

Congresapp
Ook dit jaar zet de Vereniging Hogescholen een app in voor het congres. Daarin vindt u algemene informatie, de laatste oproep, het volgende programma onderdeel en nieuwsberichten. Ook stelt u er uw persoonlijk congresprogramma mee samen. De congresdeelnemers delen via de eventapp kennis en stellen er vragen met elkaar. U vult zelf uw profiel aan zodat u elkaar kunt vinden op inhoud, zowel voorafgaand, tijdens en na het congres.

Sponsors
Voor bedrijven en andere organisaties bieden wij de mogelijkheid om dit jaarcongres te sponsoren. De organisatie informeert u er graag over. Neem voor de mogelijkheden contact op met de Vereniging Hogescholen via evenementen@vh.nl .

Professionals voor morgen
In 'Professionals voor morgen - Strategische agenda Vereniging Hogescholen 2019 - 2023' vormen de congrestracks 'Studentsucces', 'Inspelen op de arbeidsmarkt', 'Werken aan maatschappelijke vraagstukken' en 'Mens en organisatie' de kernpunten van deze agenda.

Fotografie
Tijdens dit evenement kan het zijn dat er foto’s worden gemaakt of dat er wordt gefilmd. Wij willen u wijzen op uw portretrecht. Indien u niet in beeld wilt komen, dan kunt u zich melden bij de registratiebalie op de dag van het evenement.