Bijeenkomst

Toekomstgericht opleiden

#hbodiscours

Ontwikkelingen van beroepen en opleidingen zijn van alle tijden, evenals de samenwerking tussen hogescholen en het (regionale) werkveld. Zo worden instellingsplannen met kwaliteitsambities van hogescholen en opleidingsprofielen opgesteld in samenwerking met het beroepenveld. Ook doen lectoren, docenten en studenten praktijkgericht onderzoek in samenwerking met mkb’ers en maatschappelijke organisaties en stimuleren hiermee innovaties in het beroepenveld. Tegelijkertijd verandert de arbeidsmarkt in rap tempo; er zijn overschotten en tekorten in beroepssectoren. Ook groeit het aantal ZZP’ers en zien we dat technologie en globalisering steeds meer invloed hebben op beroepen en het onderwijs.

Opleidingen en het beroepenveld hebben samen een verantwoordelijkheid om te zorgen dat afgestudeerde studenten met de juiste kennis en vaardigheden starten op de (regionale) arbeidsmarkt. Die gezamenlijke verantwoordelijkheid is het onderwerp van het #hbodiscours Toekomstgericht opleiden op woensdag 7 maart 2018.

We nodigen u van harte uit om samen met werkgevers, studenten, opleidingsdirecteuren en politici goede voorbeelden van samenwerking te delen maar ook het debat aan te gaan over de manier waarop we de samenwerking kunnen versterken.

Bekendmaking Lector van het jaar
Welke lector komt tot nieuwe leerroutes, stoomt studenten klaar voor de banen van morgen of werkt met bedrijven aan leven lang leren? Aansluiting op de arbeidsmarkt was voor ISO en ScienceGuide de inzet voor de zoektocht naar een nieuwe Lector van het Jaar. Aan het einde van het discours wordt de winnaar bekendgemaakt.

Hier leest u meer over de drie genomineerden

17:00 - 17:30 uur

Inloop

17:30 - 18:20 uur