Bijeenkomst

Onderwijsgebouwen verduurzamen

Energiedag Hogescholen

Saxion   rechthoek

De vierde editie van de Energiedag Hogescholen vindt plaats op 15 maart 2019 bij Saxion in Deventer. Mis hem niet en zet deze dag alvast in uw agenda!

Er zijn nog volop kansen voor verdere verduurzaming van onderwijsgebouwen. Maar hoe pak je dat aan, waar let je op en wie kan erbij helpen? Tijdens de Energiedag Hogescholen bieden we hogescholen handvatten, inspiratie en tools om aan de slag te gaan met energiebesparing en duurzaamheid. Ook komt het Klimaatakkoord aan bod en wat dat voor uw hogeschool betekent.

Voor wie is deze dag bedoeld?
Voor energiecoördinatoren, managers / adviseurs / beleidsmedewerkers huisvesting die werkzaam zijn binnen de hogescholen. Naast de hogescholen die deelnemen aan het MJA-convenant nodigen we ook alle andere hogescholen uit. Want ook zij moeten aan de slag met acties in het kader van het klimaatakkoord.

Wat kunt u verwachten?
Een vol programma met kennissessies en interactieve workshops. U wordt geïnformeerd over recente ontwikkelingen, onder andere over het klimaatakkoord en de informatieplicht erkende maatregelen. Voor dit laatste geldt dat alle hogescholen die niet aan het MJA-convenant deelnemen hieraan moeten voldoen.

Het klimaatakkoord vraagt van de ondertekenaars een actieve inzet. Op basis van de nog op te stellen routekaart voor de sector Hogescholen bent u voor uw eigen hogeschool aan zet.

We laten één of meer inspirerende voorbeelden zien en we delen kennis en ervaring op het vlak van energie- en vastgoedbeheer. Uiteraard is er ook voldoende tijd en ruimte om kennis te maken en nieuwe netwerklijntjes te leggen.

Waar vindt de Energiedag plaats?
De Energiedag vindt plaats bij Saxion in Deventer, Handelskade 75.
U bent vanaf 9.30 uur welkom. De dag sluiten we rond 16.30 af met een hapje en een drankje.

U kunt zich voor de Energiedag Hogescholen aanmelden via deze link.

(Foto: Saxion)