Vivianne Bendermacher spreker jaarcongres Vereniging Hogescholen - 9 april 2020

Update 16 maart 2020

Inmiddels is duidelijk dat er tot en met 6 april aanstaande geen onderwijs meer plaatsvindt op locaties van hogescholen en universiteiten. Daarnaast zijn ook grote evenementen met meer dan 100 personen verboden. Dit betekent dat het jaarcongres georganiseerd door de Vereniging Hogescholen op donderdag 9 april 2020 helaas niet zal plaatsvinden.

Wij hebben inmiddels een nieuwe datum vastgelegd: woensdag 25 november 2020, in Congrescentrum 1931, Den Bosch. Wij hopen dat het jaarcongres 'Helden van het HBO' dan alsnog kan plaatsvinden. Reserveer deze datum in uw agenda en volg de website van de Vereniging Hogescholen voor meer informatie en aanmelding voor het jaarcongres.

Dat doen we onder meer met een aantal plenaire sprekers. Bijvoorbeeld Vivianne Bendermacher, een Nederlandse journalist en presentatrice. Zij heeft onder meer Techionista opgericht, een platform over vrouwen en technologie.  Sinds begin 2016 behoort Bendermacher tot de vaste deskundigen van RTL Boulevard en is ze regelmatig in dit programma te zien als expert op het gebied van technologie en lifestyle. Bendermacher studeerde journalistiek aan de Fontys Hogeschool in Tilburg. Na haar afstuderen trad ze in dienst van uitgeverij Sanoma. In 2008 werd Bendermacher hoofdredacteur. Eerst van het populair wetenschappelijke tijdschrift Kijk (2008 – 2014) en daarna van het vrouwenblad Viva (2014-2015). In augustus 2015 nam Bendermacher afscheid van Sanoma. Daarnaast was ze columniste voor LINDA. en het Technisch Weekblad.

Het jaarcongres is gratis toegankelijk. Meer informatie en aanmelden

Dirk Megens spreker jaarcongres Vereniging Hogescholen - 9 april 2020

Update 16 maart 2020: dit congres is verplaatst naar 25 november 2020 - De Vereniging Hogescholen organiseert op 9 april 2020 het jaarcongres 'Helden van het hbo'. Locatie is 1931 Congrescentrum ‘s-Hertogenbosch. Nederland drijft op de kennis, de kunde en de praktische inzichten van topmensen die zijn opgeleid door het hoger beroepsonderwijs. Met de poten in de klei en tegelijkertijd aan tafel bij de hoogste bazen slaan de prachttalenten die van onze hogescholen komen een brug tussen theorie en praktijk. Helden van het hbo kom je overal tegen en tijdens dit jaarcongres staan ze centraal. Op het jaarcongres tonen wij onze trots op de mensen van het hbo.

Meer dan 25 workshops met ruim 40 presentatoren op jaarcongres Vereniging Hogescholen - 9 april 2020

Update 16 maart 2020: dit congres is verplaatst naar 25 november 2020 - Helden van het hbo', onder die titel organiseert de Vereniging Hogescholen op 9 april a.s. het jaarcongres. Met in de middag meer dan 25 workshops verzorgd door ruim 40 presentatoren van 11 hogescholen, de Vereniging Hogescholen, Hobéon, ROA Universiteit Maastricht, andere organisaties en sponsoren.

Ahmed Marcouch spreker jaarcongres Vereniging Hogescholen - 9 april 2020