Training voor leden van examencommissies

Training rechthoek

De Vereniging Hogescholen organiseert in 2017 weer een aantal keren de hooggewaardeerde training voor leden van examencommissies van hogescholen. Centraal staan de onderwerpen juridische deskundigheidsbevordering (door Philip Coté), toetsdeskundigheid (door Evelyn van de Veen of Kim Dirkx), en dilemmatraining (door Frans de Vijlder).

De drie trainingen vinden plaats op: 16 en 17 januari en 6 maart (al volgeboekt),  op 12 en 13 april en 15 mei; en op 13 en 14 september en 9 november.

De ervaring leert dat deze trainingen snel zijn volgeboekt. U meldt zich via dit formulier aan.

Commissie Rullmann over Toetsing en examinering hbo: hogescholen gaan zienderogen vooruit!

“Rondom toetsen en examineren is samenwerking opgebloeid tussen opleidingen en hogescholen, veel docenten hebben zich geschoold in de examenpraktijk en het bij toetsing en examinering inschakelen van extern deskundigen is inmiddels breed verspreid”, zo concludeert Paul Rullmann, voorzitter van de commissie ‘evaluatie externe validering toetsing en examinering in het hbo’ bij de presentatie van het eindrapport. “Met de titel ‘Zienderogen vooruit’ geven we duidelijk aan wat de commissie ervan vindt: er is hard gewerkt en heel veel bereikt.”

Drie projecten over kwaliteit toetsing op jaarcongres Vereniging Hogescholen 2017

Het thema van het jaarcongres van de Vereniging Hogescholen is ‘De o van hbo’. Toetsing is onlosmakelijk verbonden met onderwijs. Daarom is er op dit congres een aparte plek ingeruimd voor een aantal van de projecten over de kwaliteit van toetsing, die zijn ontwikkeld in het kader van ‘Vreemde ogen dwingen’.

Programma studiemiddag Examencommissies: werken aan de kwaliteit van toetsing en examinering

Op 26 mei aanstaande organiseert de Vereniging Hogescholen in samenwerking met de Nederlandse Vereniging voor Examens (NVE) een studiemiddag over verbetering van de kwaliteit van toetsing en examinering.