Summer Schools hogescholen 2018

Summer course liggend

Sustainable and Smart Urban Growth, Fashion Challenge Amsterdam, Work on 'wicked' problems around the global goals for sustainable development. Voor buiten- én binnenlandse studenten hebben de hogescholen, ook in samenwerking met universiteiten, een gevarieerd en uitgebreid zomerprogramma samengesteld. Er zijn daarnaast summer courses die voorbereiden op een toekomstige studie aan een hogeschool. En enkele cursussen leveren studiepunten op.

Voorbeeld
Bij bijvoorbeeld de Summer School van de HKU, Hogeschool Utrecht en Universiteit Utrecht wordt een keur aan cursussen gegeven, zegt directeur Jeroen Torenbeek. "Eigenlijk bieden we alles wat een hogeschool en universiteit te bieden hebben, maar dan in geconcentreerde vorm. Van conflictmanagement tot economie en diergeneeskunde. De vakgroepen hebben een speciaal lesprogramma gemaakt voor de Summer School." Er doen dit keer ook vluchtelingen mee aan het programma. "We hebben voor 25 studenten een beurs kunnen krijgen. Maar ze moeten wel aan precies dezelfde eisen voldoen als alle andere studenten," zegt Torenbeek.

Overzicht
Meer weten over de Summer Courses van deze en andere hogescholen? Bezoek dan de websites: