Studentenorganisaties zoeken nieuw bestuur: reageer uiterlijk 31 januari (LSVb) of 7 februari 2020 (ISO)

Het Interstedelijk Studentenoverleg (ISO) en de Landelijke Studentenvakbond (LSVb) zoeken nieuwe bestuursleden. Deze twee organisaties behartigen de belangen van alle Nederlandse studenten. De Vereniging Hogescholen werkt veel met hen samen, daarom brengen wij deze oproep graag extra onder de aandacht.

Kandidaatsstelling ISO
Het ISO is op zoek naar vijf studenten of recent afgestudeerden die volgend collegejaar de belangen van meer dan 750.000 studenten in Nederland willen vertegenwoordigen. Heb jij interesse in onderwijs? Wil je invloed uitoefenen bij het ministerie of in de politiek? Wil jij een professionele organisatie leiden? Kun jij een boodschap overbrengen in landelijke media?

Op deze pagina vind je alle informatie over het ISO, een bestuursjaar bij het ISO, de functies en de sollicitatieprocedure. Solliciteren kan door je CV en motivatiebrief per mail aan te leveren op het e-mailadres van Laura Korn: korn@iso.nl. Laura Korn is bestuurslid bij het ISO. De deadline om te solliciteren is uiterlijk 7 februari voor 23.59 uur.

Op 27 juni 2020 wisselt het bestuur en zal het nieuwe bestuur officieel van start gaan. De inwerkperiode begint nadat je bent ingestemd als voorgedragen bestuur en duurt tot en met de bestuurswissel. Dit betekent dat je in mei en juni (intensief) zult worden ingewerkt in je functie en portefeuilles.

Kandidaatsstelling LSVb
Voor het collegejaar 2020-2021 zoekt de LSVb wij weer vijf bestuursleden die een jaar fulltime willen werken in het hart van het studentenleven en zich willen inzetten voor de kwaliteit van hoger onderwijs en de positie van de student.

De LSVb heeft op haar website meer informatie over een bestuursjaar bij de LSVb en hoe je kunt solliciteren. Wil je uitgebreid lezen wat we verwachten van een LSVb-bestuurslid? In dit document zijn de functieprofielen uitgewerkt. Mail uiterlijk 31 januari 2020 jouw sollicitatiebrief naar sollicitatiecommissie@lsvb.nl. Je solliciteert voor een plek in het bestuur, niet voor een functie. Tijdens de sollicitatieprocedure kun je wel jouw voorkeur voor een functie aangeven.

Kennismaken met iemand uit het LSVb-bestuur? Dat kan! Ieder bestuurslid drinkt graag een kopje koffie met je. Stuur een mailtje naar Jeroen via besturen@lsvb.nl, dan neemt de LSVb snel contact met je op.

Nieuwe besturen ISO en LSVb voor collegejaar 2019-2020

De besturen van het Interstedelijk Studenten Overleg (ISO) en de Landelijke Studentenvakbond (LSVb) zijn op 29 juni jl. officieel gewisseld.

ISO organiseert Docent van het Jaarverkiezing 2019

Na vier zeer succesvolle edities van de ‘Docent van het jaar verkiezing’ organiseert het Interstedelijk Studenten Overleg dit jaar wederom een verkiezing. Deze zal plaatsvinden op 13 april 2019 te Utrecht. Deze verkiezing organiseren we omdat we goede docenten als spil van het onderwijs zien en om hen de waardering te gunnen die hen toekomt. Daarom nodigen wij u ook van harte uit om dit jaar uit een docent voor de verkiezing aan te dragen!

Berichtgeving LSVb geeft onjuist beeld over financiële ondersteuning

Het persbericht waarin de Landelijke Studentenvakbond (LSVb) beweert dat hbo-studenten minder financiële ondersteuning ontvangen en dus flink achtergesteld worden, is onjuist. Hogescholen bieden hun studenten financiële ondersteuning als zij door overmacht vertraging oplopen in hun studie. Dit blijkt uit de jaarverslagen van hogescholen. De LSVb heeft de bedragen uit de jaarverslagen gedeeld door het totaal aantal studenten terwijl gerekend moet worden met het aantal studenten dat in aanmerking komt voor de regeling profileringsfonds. Thom de Graaf, voorzitter van de Vereniging Hogescholen, betreurt het dat de studenten van de LSVb hun huiswerk niet goed hebben gedaan.