Studentenorganisaties zoeken nieuw bestuur: reageer uiterlijk 19-2 (ISO) of 5-2 (LSVb)

Studenten

Het Interstedelijk Studentenoverleg (ISO) en de Landelijke Studentenvakbond (LSVb) zoeken nieuwe bestuursleden. Deze twee organisaties behartigen de belangen van alle Nederlandse studenten. De Vereniging Hogescholen werkt veel met hen samen, daarom brengen wij deze oproep graag extra onder de aandacht.

Kandidaatsstelling ISO
Het ISO organiseert op donderdag 4 februari een informatieavond op het ISO pand in Utrecht (Bemuurde Weerd o.z. 1). Ga voor meer informatie en aanmelding naar de ISO-site, vraag via mail het informatieboekje op of neem contact op met bestuurslid Hilde Feddema (e-mail; 06 437 949 88). Is deze functie iets voor jou? Je kunt solliciteren tot en met 19 februari 2016 23.59. Stuur je motivatiebrief en CV naar Simon Theeuwes (e-mail).

Kandidaatsstelling LSVb
De LSVb heeft op haar website meer informatie over een bestuursjaar bij de LSVb en hoe je kunt solliciteren. Voor vragen of een afspraak met een huidig bestuurslid kun je terecht bij Pieter (e-mail; 030-2316464). Daarnaast ben je welkom op de inloopmiddag op woensdag 27 januari (van 14:00 tot 18:00 uur) op het LSVb kantoor (Drieharingstraat 6 in Utrecht). Solliciteren kun je tot de deadline van 5 februari 23.59 uur door je sollicitatiebescheiden te sturen naar de sollicitatiecommissie via e-mail.

ISO organiseert Docent van het Jaarverkiezing 2019

Na vier zeer succesvolle edities van de ‘Docent van het jaar verkiezing’ organiseert het Interstedelijk Studenten Overleg dit jaar wederom een verkiezing. Deze zal plaatsvinden op 13 april 2019 te Utrecht. Deze verkiezing organiseren we omdat we goede docenten als spil van het onderwijs zien en om hen de waardering te gunnen die hen toekomt. Daarom nodigen wij u ook van harte uit om dit jaar uit een docent voor de verkiezing aan te dragen!

Actieplan studentenhuisvesting gepresenteerd

Vandaag heeft de Vereniging Hogescholen het convenant studentenhuisvesting 2018-2021 ondertekenend. Met de ondertekening van dit actieplan en convenant studentenhuisvesting 2018-2021 committeren 10 partijen zich aan de in dit plan gemaakte afspraken. Daarmee slaan alle partners binnen de keten van studentenhuisvesting de handen in één om een structureel betere aansluiting tussen de vraag naar en het aanbod van studentenhuisvesting te bewerkstelligen.

Medezeggenschap positiever over rol maar nog altijd ruimte voor verbetering

Er is een stijgende lijn zichtbaar in de tevredenheid van medezeggenschappers. Ze zijn iets positiever gaan oordelen over de medezeggenschap op hun hogeschool of universiteit. Ze zijn bijvoorbeeld meer tevreden over de manier waarop de onderwijsinstelling hen faciliteert en de verhouding tussen raad en bestuur. Toch zijn er ook verbeterpunten; medezeggenschappers hebben behoefte aan meer tijd voor de uitvoering van hun taken en aan meer scholing.