Studentenbonden lanceren meldpunt voor studiekeuzecheck

De Landelijke Studentenvakbond (LSVb) en het Interstedelijk Studenten Overleg (ISO) lanceren vandaag een meldpunt voor alle aankomende studenten die een studiekeuzecheck doorlopen. De meldingen betreffen de het verloop van de check zelf en het advies dat daarop volgt. Met dit meldpunt kan worden bijgedragen aan de verdere verbetering van de studiekeuzecheck.

Vervolg
De binnengekomen vragen en klachten worden besproken in een periodiek overleg tussen de LSVb, het ISO, de expertgroep matching van de VSNU en de Vereniging Hogescholen. Van dit gesprek wordt verslag uitgebracht aan het bestuur van de koepels.

Afspraken
Het meldpunt maakt deel uit van de afspraken die de studentenbonden, Vereniging Hogescholen en de VSNU afgelopen haar hebben gemaakt inzake studiekeuzeactiviteiten. Die betreffen de volledige reeks aan voorlichtingsactiviteiten inclusief de studiekeuzecheck als sluitstuk. De instellingen willen daarmee, in samenspraak met de medezeggenschap, inzichtelijk maken op welke vlakken zij hun studiekeuzeactiviteiten en de communicatie daarover naar aankomende studenten kunnen aanscherpen.

Motie
De VSNU, Vereniging Hogescholen, ISO en LSVb hebben de afspraken gemaakt in het kader van de motie Duisenberg, Mohandis en Rog.

Zie ook: persbericht ISO, LSVb

Meer dan 25 workshops met ruim 40 presentatoren op jaarcongres Vereniging Hogescholen - 9 april 2020

'Helden van het hbo', onder die titel organiseert de Vereniging Hogescholen op 9 april a.s. het jaarcongres. Met in de middag meer dan 25 workshops verzorgd door ruim 40 presentatoren van 11 hogescholen, de Vereniging Hogescholen, Hobéon, ROA Universiteit Maastricht, andere organisaties en sponsoren.

Om excellent hoger onderwijs te garanderen, zijn forse investeringen nodig

Hoger onderwijs is goed voor het hele land, stellen Alex Tess Rutten (studentenbond LSVb), Kees Gillesse (studentenbond ISO), Maurice Limmen (Vereniging Hogescholen) en Pieter Duisenberg (VSNU).  Samen schreven zij hier vandaag een opiniestuk in Trouw over.

5 onderwijsvernieuwers ontvangen de SURF Onderwijsaward 2019

Tijdens de SURF Onderwijsdagen zijn vijf onderwijsvernieuwers geëerd met een SURF Onderwijsaward: Henk Hagoort (Hogeschool Windesheim), Bert-Jan Klaren (Hanzehogeschool), Silvester Draaijer (VU Amsterdam), Marina Brinkman-Staneva (Breda University of Applied Sciences) en Fake Zijl (Hogeschool Windesheim).