Stemmen in hogescholen op 15 maart 2017

Tk rechthoek

"Ga stemmen op 15 maart!", zo riepen de lijstrekkers studenten op tijdens het zeer druk bezochte hoger onderwijs debat 'De student kiest' op 13 februari jl. Stemmen kan op een groot aantal locaties waaronder ook op hogescholen.

Democratisch bewustzijn
Bijvoorbeeld op locatie Museumpark van de Hogeschool Rotterdam. Daar zal stembureau 248 zijn gevestigd op 15 maart a.s. Het is de eerste keer dat een van de hogeschoollocaties stembureau is. College van Bestuur-voorzitter Ron Bormans legt uit waarom hij de gemeente om een stembureau op zijn school heeft gevraagd: ‘Het is belangrijk dat studenten democratisch bewustzijn ontwikkelen en dat zij gebruikmaken van hun stemrecht. Iedere stem telt immers. Met een inhouse stembureau maken we het voor hen nog aantrekkelijker en makkelijker om actief deel te nemen aan de verkiezingen. Datzelfde geldt natuurlijk ook voor onze collega’s.’

Hogescholen
Een aantal andere hogescholen in Nederland stelt ook zijn gebouwen beschikbaar voor bureaus om alle burgers - waaronder studenten, docenten, lectoren en andere medewerkers van hogescholen - hun burgerplicht te kunnen laten voldoen op 15 maart a.s.:

• Avans Hogeschool, Lovensdijkstraat 63, LD021, Breda
  • Avans Hogeschool, Onderwijsboulevard 215, Atrium, Den Bosch
  • De Haagse Hogeschool, Johanna Westerdijkplein 75, Den Haag
  • Hanzehogeschool - Van Olst-toren, Groningen
  • Hogeschool Ipabo, Jan Tooropstraat 136, Amsterdam
  • Hogeschool Rotterdam, Museumpark 40 Rotterdam, Rotterdam
  • Hogeschool Utrecht, Padualaan 99, Utrecht
  • Hogeschool van Amsterdam, Leeuwenburg, Weesperzijde 190, Amsterdam
  • InHolland Rotterdam, Posthumalaan 90, Rotterdam
  • NHTV, Archimedesstraat 17, Breda
  • Saxion Hogeschool, M.H. Tromplaan 28, Enschede
  • Saxion Hogeschool, Handelskade 75, Deventer
  • Stenden Hogeschool, Rengerslaan 8, Leeuwarden

Jouw stem telt

Snapchat: Elke stem telt
Website: Elke stem telt

Zie ook:

Aandachtspunten hbo voor nieuwe kabinetsperiode

Standpunt

Nederland heeft goed opgeleide en veerkrachtige burgers nodig, mensen die niet alleen verantwoordelijkheid dragen in bedrijven en instellingen maar ook in de samenleving als geheel. Hbo-opgeleide professionals hebben in deze snel veranderende en onzekere wereld een belangrijke stabiliserende en opbouwende rol te spelen. Voor de cohesie in de samenleving en voor de economische kracht van Nederland is kwalitatief goed hoger beroepsonderwijs essentieel. Thom de Graaf: “Juist de hbo-opgeleiden zijn in staat niet alleen letterlijk maar ook figuurlijk bruggen te bouwen in onze maatschappij.