Meer dan 25 workshops met ruim 40 presentatoren op jaarcongres Vereniging Hogescholen - 9 april 2020

Update 16 maart 2020

Inmiddels is duidelijk dat er tot en met 6 april aanstaande geen onderwijs meer plaatsvindt op locaties van hogescholen en universiteiten. Daarnaast zijn ook grote evenementen met meer dan 100 personen verboden. Dit betekent dat het jaarcongres georganiseerd door de Vereniging Hogescholen op donderdag 9 april 2020 helaas niet zal plaatsvinden.

Wij hebben inmiddels een nieuwe datum vastgelegd: woensdag 25 november 2020, in Congrescentrum 1931, Den Bosch. Wij hopen dat het jaarcongres 'Helden van het HBO' dan alsnog kan plaatsvinden. Reserveer deze datum in uw agenda en volg de website van de Vereniging Hogescholen voor meer informatie en aanmelding voor het jaarcongres.

'Helden van het hbo', onder die titel organiseert de Vereniging Hogescholen op 9 april a.s. het jaarcongres. Met in de middag meer dan 25 workshops en masterclasses verzorgd door ruim 40 presentatoren van 11 hogescholen, de Vereniging Hogescholen, Hobéon, ROA Universiteit Maastricht, andere organisaties en sponsoren.

De inhoud van de workshops en masterclasses is gegroepeerd rondom vijf tracks, klik op de link voor een uitgebreide toelichting:

Oproep tot herdenking vermoorde leraar Samuel Paty

De Vereniging Hogescholen heeft kennisgenomen van de weerzinwekkende moord op de Franse geschiedenisleraar Samuel Paty. De heer Paty werd op 16 oktober 2020 vermoord omdat hij zijn klas, in het kader van een les over de vrijheid van meningsuiting, afbeeldingen van de profeet Mohammed liet zien. Wij spreken ons medeleven uit in de richting van de familie, vrienden en collega’s van de heer Paty.

Vereniging Hogescholen zet in op vergroten dynamiek beroepsbevolking

De Vereniging Hogescholen (VH) – de belangenbehartiger van de 36 hogescholen in ons land – constateert dat het kabinet met de presentatie van de rijksbegroting 2021 kiest voor stabiliteit in het hoger beroepsonderwijs. Voorzitter Maurice Limmen van de VH: “Wij constateren dat het hbo verder moet doorgaan op de routes die we al hebben ingezet, namelijk ervoor zorgen dat studenten zich tijdens en na hun hbo-opleiding kunnen ontplooien in de beroepspraktijk. Nederland heeft hun kennis en creativiteit in de komende jaren hard nodig om uit de crisis te komen.”

Voorzitter Maurice Limmen wenst studenten en docenten hbo een succesvol nieuw studiejaar

Voorzitter Maurice Limmen van de Vereniging Hogescholen wenst in dit filmpje de studenten en docenten van het hbo een succesvol nieuw studiejaar. “Het afgelopen jaar hebben we veel geleerd op het gebied van online leren. Ondanks dat alle hogescholen hun gebouwen hun deuren moesten sluiten, hebben studenten hun studiepunten gehaald en zijn er diploma’s uitgereikt. Ik heb er vertrouwen in dat we net als afgelopen jaar mooie resultaten zullen boeken”.