Doe mee aan de Nationale Studenten Enquête!

Studenten1

De Nationale Studenten Enquête (NSE) is gestart. De NSE is de grootste enquête onder hbo- en wo-studenten in Nederland. De NSE is voor hen dé kans om hun mening te geven over hun studie. De resultaten worden teruggekoppeld naar de onderwijsinstelling. De hogeschool of universiteit kan dus direct aan de slag met de oordelen. Daarnaast wordt de uitslag openbaar gemaakt op de onafhankelijke keuzewebsite www.studiekeuze123.nl. Daarmee helpen de studenten de aankomende studenten met hun keuze.

Win een prijs
Ben je student? Als jij uiterlijk 12 maart 2017 de Nationale Studenten Enquête invult, maak je kans op een mooie prijs.  De NSE verloot:

• 1x een reischeque (t.w.v. € 2.000,- te besteden bij KILROY)
  • 10 x € 400,- voor je kamerhuur, boeken, collegegeld, of….. wat jij wilt!
  • 265 x Bol.com bon (t.w.v. € 20,-).

Check je mail
Je hebt inmiddels mail ontvangen van de Nationale Studenten Enquête. Of je krijgt deze zeer binnenkort. In deze e-mail staat een link waarmee je direct kunt inloggen. Ben je de mail kwijt? Vul dan linksbovenaan deze pagina je e-mailadres in. Dan krijg je direct een nieuwe inlog toegestuurd. Vervolgens staat de enquête voor je klaar. Succes!

Voorlopige aanmeldcijfers mei 2019

Het totaal aantal voorlopige aanmeldingen voor hbo-opleidingen is ongeveer gelijk aan het aantal aanmeldingen van vorig jaar. Er is een forse toename in de aanmeldingen te zien voor associate degree opleidingen (+31,6%). Het aantal aanmeldingen voor bacheloropleidingen neemt 1% af.

Is ons onderwijs klaar voor de toekomst?

Dat is de vraag die gesteld wordt in de jaarlijkse ‘Staat van het Onderwijs’ die de Onderwijsinspectie vandaag heeft uitgebracht. De inspectie stelt terecht dat studenten zekerheid willen over de waarde van hun diploma en hun toekomst. Studenten verwachten dat het onderwijs hen goed voorbereidt op een complexe en onzekere toekomst. “Het hbo staat er goed voor volgens de Onderwijsinspectie maar dat neemt niet weg dat we ons zeer bewust zijn van de maatschappelijke opdracht die het hbo heeft als voorbereider voor de uitdagingen van de arbeidsmarkt. Omdat beroepen en functies razendsnel veranderen stelt dat hoge eisen aan de flexibiliteit van onze onderwijsprogramma’s, de vernieuwing daarvan en de continue afstemming tussen opleidingen en het bedrijfsleven”, zegt Maurice Limmen, voorzitter van de Vereniging Hogescholen.

Voorkom nieuwe bezuinigingen in het onderwijs

In aanloop naar de Voorjaarsnota 2019 roept de Stichting van het Onderwijs het Kabinet met klem op nieuwe bezuinigingen in het onderwijs te voorkomen en te onderzoeken welke mogelijkheden er zijn om de ingevoerde ‘doelmatigheidskorting’ te schrappen. Deze oproep doet de Stichting van het Onderwijs in een brief aan de ministers Van Engelshoven en Slob.