Detachering: Adviseur Versnellingsplan Onderwijsinnovatie met ICT (0,4 fte)

We zoeken een collega die ons vanaf 1 september 2020 tot aan 1 januari 2023 wil komen versterken als beleidsadviseur ‘Versnellingsplan Onderwijsinnovatie met ICT’.

Hoe kunnen studenten slimmer en beter leren met technologie? Hoe flexibiliseren we het onderwijs? Hoe verbeteren we de aansluiting op de arbeidsmarkt? Dit zijn onderwerpen waar jij je mee bezig kunt gaan houden.

Wat houd het Versnellingsplan in?
Als beleidsadviseur ‘Versnellingsplan Onderwijsinnovatie met ICT’ werk je in het programmateam Versnellingsplan. Dit is een initiatief van de Vereniging Hogescholen (VH), de Vereniging van Universiteiten (VSNU) en SURF om het gebruik van ICT binnen het onderwijs te stimuleren.

Het Versnellingsplan is opgedeeld in 8 versnellingszones, waarbinnen 40 universiteiten en hogescholen samenwerken in versnellingsteams. Elk versnellingsteam bestaat uit deelnemers van 6 tot 19 instellingen, 1 of 2 aanvoerders en een verbinder.

Wat ga je doen?

• Je bent de coördinator en adviseur van het proces van het innovatieprogramma;
  • Je denkt mee met de aanvoerders van de verschillende versnellingsteams over de koers en producten van de verschillende Versnellingsteams
  • Je stemt de voortgang en richting van het programma af met hogescholen en universiteiten en stakeholders zoals OCW en studentenbonden en adviseer je collega’s bij de Vereniging Hogescholen;
  • Je stimuleert de voortgang van de verschillende versnellingsteams en bent belast met het dagelijkse programma management.
  • Je ondersteunt de stuurgroep van het Versnellingsplan. Zo bereid je samen met het programmateam de besluitvorming voor en je draagt zorg voor de uitvoering.
  • Je maakt de vertaling van de opbrengsten van de verschillende versnellingszones naar (strategisch) beleid voor de Vereniging Hogescholen en het hoger onderwijs op het gebied van onderwijsinnovatie met ICT.
  • Je signaleert kansen voor samenwerking met beleidsonderwerpen binnen de Vereniging Hogescholen.

Wat neem je mee?

• Je hebt een afgeronde wo of hbo opleiding.
  • Je hebt 3-5 jaar ervaring als beleidsadviseur of secretaris.
  • Je hebt ervaring met strategische beleidsontwikkeling en -advisering.
  • Ervaring met programmamanagement is een pré
  • Je hebt kennis van actuele ontwikkelingen op het gebied van hoger onderwijs, onderzoek en innovatie.
  • Je bent goed in het bouwen van netwerken, verbinding creëren en enthousiasmeren van mensen.
  • Je bent een energieke, scherpe denker, omgevingsgericht en je beweegt je gemakkelijk in een omgeving met complexe politiek-bestuurlijk verhoudingen.
  • Je bent een enthousiaste en oplossingsgerichte teamspeler.

Vereniging Hogescholen
De Vereniging Hogescholen zet zich dagelijks in voor het beste onderwijs en onderzoek in het belang van 36 hogescholen en het realiseren van een bijdrage aan grote maatschappelijke vraagstukken. Samen beïnvloeden we de politieke besluitvorming en zijn we een belangrijke gesprekspartner voor maatschappelijke organisaties en overheden op alle aspecten die het hoger beroepsonderwijs en de hogescholen raken: van aansluiting onderwijs-arbeidsmarkt, bekostiging en verantwoording, tot arbeidsvoorwaarden, een leven lang ontwikkelen, praktijkgericht onderzoek en internationalisering.

Het team
In deze bijzondere tijden werken we uiteraard allemaal zoveel mogelijk vanuit huis. Als we weer vanuit kantoor werken zal dat gefaseerd worden opgebouwd. Je werkt deels vanuit een prachtig pand op loopafstand van Den Haag Centraal Station. Daarbij zul je ook veel te vinden zijn in Utrecht voor overleg met de verschillende teams. Je maakt onderdeel uit van het team onderwijs dat bestaat uit een coördinator een vijftal beleidsadviseurs.

Wat bieden wij jou?
Een dynamische baan, waarbij we met elkaar de belangen van 36 hogescholen behartigen, op basis van detachering voor een jaar met een optie op verlenging tot 31 december 2023.

Interesse
Herken jij jezelf in bovenstaand profiel? Dan zijn wij benieuwd wie jij bent.
Stuur ons via mail een korte motivatiebrief en een cv voor 12 juli a.s.
Wil je inhoudelijk meer weten over deze functie dan kun je contact opnemen met Aldert Jonkman, via telefoon (070) 312 21 82  of via email

Acquisitie naar aanleiding van deze advertentie wordt niet op prijs gesteld en blijft onbeantwoord.

Vacature bij 10voordeleraar: Functioneel Beheerder (1,0 fte)

We zoeken een collega die de functionaliteit van applicaties voor geavanceerde toetstechnologie voor lerarenopleidingen beheert. Beheren van toetsapplicaties, analyseren van het toetsproces voor examens, inventariseren van de wensen en ervaringen van gebruikers, het testen van nieuwe functies in de applicaties voor toetsen, zijn onderwerpen waar jij je mee bezig kunt gaan houden.

Vacature: Sectoraal Beleidsadviseur hbo (0,8 fte)

We zoeken een nieuwe collega die de uitdaging aan wil gaan in verdere verbetering van het aanbod en de positionering van bètatechnische opleidingen in het hoger beroepsonderwijs. Vraagstukken zoals aansluiting op de arbeidsmarkt, zijn de opleidingen toekomstbestendig? Sectorplannen opstellen hoe studenten op te leiden die kunnen bijdragen aan maatschappelijke opgaven als de energietransitie, klimaatverandering en cybersecurity. Diverse onderwijsvormen (Ad, bachelor, master). Dit zijn onderwerpen waar jij je beleids- en procesmatig mee bezig gaat houden voor de sector bètatechniek.

Vacature: Beleidsadviseur Team Onderzoek (0,8 -1,0 fte)

We zoeken een nieuwe collega met aantoonbare ervaring met strategisch beleidsadvies op het terrein van (praktijkgericht) onderzoek en hoger onderwijs. Deltapremie, Kenniscoalitie, Nationale Wetenschapsagenda, Atlas praktijkgericht onderzoek, Regieorgaan SIA, missiegedreven innovatiebeleid, impact en professional doctorates in het hbo zijn actuele onderwerpen op het gebied van praktijkgericht onderwijs binnen hogescholen waar jij je mee bezig kunt gaan houden.