Ahmed Marcouch spreker jaarcongres Vereniging Hogescholen - 9 april 2020

Update 16 maart 2020

Inmiddels is duidelijk dat er tot en met 6 april aanstaande geen onderwijs meer plaatsvindt op locaties van hogescholen en universiteiten. Daarnaast zijn ook grote evenementen met meer dan 100 personen verboden. Dit betekent dat het jaarcongres georganiseerd door de Vereniging Hogescholen op donderdag 9 april 2020 helaas niet zal plaatsvinden.

Wij hebben inmiddels een nieuwe datum vastgelegd: woensdag 25 november 2020, in Congrescentrum 1931, Den Bosch. Wij hopen dat het jaarcongres 'Helden van het HBO' dan alsnog kan plaatsvinden. Reserveer deze datum in uw agenda en volg de website van de Vereniging Hogescholen voor meer informatie en aanmelding voor het jaarcongres.

Dat doen we onder meer met een aantal plenaire sprekers. Bijvoorbeeld Ahmed Marcouch, burgemeester van Arnhem. "Iedereen verdient een goede school om het beste uit zichzelf te halen. Want onderwijs is een sleutel naar het goede leven," stelt hij. Als burgemeester is hij verantwoordelijk voor zaken zoals openbare orde, veiligheid en regionale samenwerking. Van 2010 tot maart 2017 was hij lid van de Tweede Kamer. Daarvoor was Marcouch van 2006 tot 2010 stadsdeelvoorzitter in de Amsterdamse wijk Slotervaart. Voor hij politiek actief werd, werkte hij tien jaar bij de politie. In die tijd volgde hij de lerarenopleiding maatschappijleer aan de Hogeschool van Amsterdam en gaf hij les aan een ROC in Amsterdam.

Dirk Megens spreker jaarcongres Vereniging Hogescholen - 9 april 2020

Update 16 maart 2020: dit congres is verplaatst naar 25 november 2020 - De Vereniging Hogescholen organiseert op 9 april 2020 het jaarcongres 'Helden van het hbo'. Locatie is 1931 Congrescentrum ‘s-Hertogenbosch. Nederland drijft op de kennis, de kunde en de praktische inzichten van topmensen die zijn opgeleid door het hoger beroepsonderwijs. Met de poten in de klei en tegelijkertijd aan tafel bij de hoogste bazen slaan de prachttalenten die van onze hogescholen komen een brug tussen theorie en praktijk. Helden van het hbo kom je overal tegen en tijdens dit jaarcongres staan ze centraal. Op het jaarcongres tonen wij onze trots op de mensen van het hbo.

Vivianne Bendermacher spreker jaarcongres Vereniging Hogescholen - 9 april 2020

Meer dan 25 workshops met ruim 40 presentatoren op jaarcongres Vereniging Hogescholen - 9 april 2020

Update 16 maart 2020: dit congres is verplaatst naar 25 november 2020 - Helden van het hbo', onder die titel organiseert de Vereniging Hogescholen op 9 april a.s. het jaarcongres. Met in de middag meer dan 25 workshops verzorgd door ruim 40 presentatoren van 11 hogescholen, de Vereniging Hogescholen, Hobéon, ROA Universiteit Maastricht, andere organisaties en sponsoren.