Aanmelden nieuwsbrief Versnellingsplan Onderwijsinnovatie met ICT

Sinds de lancering van de Versnellingsagenda Onderwijsinnnovatie met ICT door SURF, de Vereniging Hogescholen en de Vereniging van Universiteiten is in 2018 veel werk verzet. De stuurgroep en het programmateam hebben de agenda doorontwikkeld tot een versnellingsplan. Dit plan is opgedeeld in acht versnellingszones waarbinnen hogescholen en universiteiten in teams samenwerken.

Versnellingsteams
Tijdens de SURF Onderwijsdagen 2018 presenteerde de voorzitter van de stuurgroep, Hans Nederlof, de aanvoerders van de versnellingsteams. Maar liefst 40 instellingen in het hoger onderwijs gaan samenwerken aan versnelling van onderwijsinnovatie met ICT. Op 23 november vond de kick-off plaats van de versnellingsteams in de Social Impact Factory in Utrecht.

Nieuwsbrief
Met de vaststelling van het team voor de laatste (bestuurlijke) zone, Gezamenlijk koersen op versnelling, is het Versnellingsplan op koers en klaar voor de officiële start van het programma in 2019! Op de hoogte blijven? Meld je aan voor de nieuwsbrief

Convenant financiering digitaal versnellingsplan onderwijs en ICT getekend

Met de ondertekening van dit convenant hebben de voorzitters van de Vereniging Hogescholen, VSNU en SURF een laatste stap gezet om aan de slag te gaan met het Versnellingsplan onderwijsinnovatie met ICT. Met dit convenant zijn de wederzijdse intenties, afspraken en inspanningsverplichtingen geregeld tussen de VH, VSNU en SURF in relatie tot de financiering van het Versnellingsplan onderwijsinnovatie met ICT.

Vacature: junior projectsecretaris Versnellingsplan

Deze maand is de uitvoering gestart van het Versnellingsplan voor onderwijsinnovatie, een initiatief van VSNU, Vereniging Hogescholen en SURF. Wij zijn naar een junior projectsecretaris van het Versnellingsplan. Je werkt mee aan het verhogen van de kwaliteit van het hoger onderwijs door onderwijsinnovatie met ICT. Jij biedt administratieve ondersteuning en verricht coördinerende werkzaamheden voor het programmateam en het ondersteuningsteam.

Hogescholen en universiteiten van start met Versnellingsplan

Tijdens de SURF onderwijsdagen zijn de aanvoerders en teams van het Versnellingsplan Onderwijsinnovatie met ICT gepresenteerd. In dit vierjarig programma van de Vereniging Hogescholen, de Vereniging van Universiteiten en SURF werken 40 universiteiten en hogescholen samen aan de kansen die digitalisering biedt voor het hoger onderwijs in Nederland.