Sector

Z - Meerdere sectoren

Gerelateerd nieuws

Investeren in onderwijs gefinancierd door budgetkorting

Donderdag 16 februari heeft het CPB de uitkomsten van de doorrekening van de verkiezingsprogramma’s gepubliceerd in ‘Keuzes in Kaart 2018-2021’. De Vereniging Hogescholen heeft kennisgenomen van de maatregelen op het gebied van hoger onderwijs. “We zijn blij dat alle partijen willen investeren in onderwijs maar algemene budgetkortingen passen daar niet in”, aldus Thom de Graaf, voorzitter van de Vereniging Hogescholen. Bijzonder schrijnend daarbij is het plan van VVD en ChristenUnie om 50% te korten op het kunstonderwijs.

Sino-Dutch Consortium van start met tien hogescholen

Vandaag, 3 februari 2017, hebben 10 hogescholen een overeenkomst, om de totstandkoming van het ‘Sino-Dutch Consortium’ te bezegelen, getekend. Het Sino-Dutch consortium heeft tot doel om de samenwerking tussen Nederlandse hogescholen en Chinese gelijkwaardige partners te bevorderen, waarbij de sterke kanten van het Nederlandse HBO het uitgangspunt zijn. Het ministerie van OCW levert een financiële bijdrage aan het consortium om het belang van de samenwerking met China op onderwijsgebied te onderstrepen.

Nadja Jungmann (HU) uitgeroepen tot Lector van het Jaar

Nadja Jungmann (Hogeschool Utrecht) is vandaag in Den Haag uitgeroepen tot Lector van het Jaar. Zij ontving de prijs uit handen van de minister van OCW, Jet Bussemaker. De lector Schulden en Incasso werd door de jury geroemd om haar veelzijdigheid. Op het gebied van onderzoek en onderwijs excelleert Jungmann, maar ook op zaken als studentbetrokkenheid, exposure en verbinding met de maatschappij scoort Jungmann goed. De jaarlijkse verkiezing wordt georganiseerd door het Interstedelijk Studenten Overleg (ISO) en onderwijswebsite ScienceGuide.