Bijeenkomst

Workshop ‘Integrale Veiligheid, ja! Maar hoe dan?’

Training rechthoek

De term Integrale Veiligheid wordt vaak gebruikt, maar wat houdt het precies in, wat zijn de voordelen ervan en hoe kunt u binnen uw eigen instelling een integraal veiligheidsbeleid invoeren? Om op deze en vele andere vragen een antwoord te geven organiseert het programma Integrale Veiligheid Hoger Onderwijs (IV-HO) op 8 december 2017 en op 26 januari 2018 van 10.00 – 16.00 uur een workshop Integrale Veiligheid in Utrecht.

Integrale aanpak
Tijdens deze workshop zal Integraal Veiligheidsmanager Timo Stortenbeker u aan de hand van zijn jarenlange ervaring meenemen in wat precies bedoeld wordt met Integrale Veiligheid. Hierbij zal met u besproken worden wat een integrale aanpak betekent voor de veiligheid in het onderwijs en wat het betekent voor bestuur, beleid en de operatie binnen uw instelling. Daarna gaat u in de workshop actief aan de slag met de vraag wat een integrale aanpak voor uw onderwijsinstelling kan betekenen.

Tijdens deze workshop zult u dan ook veel zelf aan het werk zijn! Aan de hand van theorie, maar vooral ook veel praktijkvoorbeelden, brengt u in kaart waar de mogelijkheden en kansen liggen voor uw instelling en aan het einde van de workshop heeft u een concreet handelingsperspectief en kunt u aan de slag.

Hoe verder
Heeft u na de workshop toch nog vragen over hoe u zelf verder kan met integrale veiligheid? Dan biedt het programma IV-HO u en uw instelling de mogelijkheid een adviesgesprek aan te vragen, uiteraard kosteloos, want het programma IV-HO is van en voor instellingen.

Aanmelden
Bent u geïnteresseerd en wilt u graag deelnemen aan deze interactieve workshop? Dan kunt u zich aanmelden door een e-mail te sturen naar Klaas-Jan Boon. Om de workshop persoonlijk te kunnen maken en voldoende aandacht te kunnen schenken aan een aanpak die aansluit bij uw instelling is er per workshop een maximum van 15 deelnemers.

Voorbeeld: Jaarverslag Integrale Veiligheid - Hogeschool Rotterdam, 2017
’Het jaarverslag geeft in alle openheid een beeld van waar veiligheid, in al zijn complexiteit, bij Hogeschool Rotterdam staat,’ aldus Ron Bormans, CvB-voorzitter Hogeschool Rotterdam.