Workshops jaarcongres Vereniging Hogescholen 2017 op een rij

085 009 jaarcongres web tekst 03 02

Het jaarcongres van de Vereniging Hogescholen, dat dit jaar plaatsvindt op 6 april in De Rijtuigenloods te Amersfoort, belooft een zeer gevarieerd en vol programma voor deelnemers, workshoporganisatoren en sprekers. Bijvoorbeeld: 38 workshops, verdeeld over 5 thema's, gepresenteerd door ruim 90 deskundigen werkend bij en met hogescholen. U kunt zich nu al oriënteren op de inhoud van de workshops en wie deze gaan verzorgen.

De dag staat deze keer helemaal in het teken van ‘onderwijs’. We richten ons op alle medewerkers van hogescholen: bestuurders, docenten, lectoren, middenmanagers, beleidsadviseurs, faculteitsdirecteuren, coördinatoren, studenten, kortom: op iedereen die binnen (en ook buiten) de hogescholen bij het hoger beroepsonderwijs betrokken is.

Thema's
De dag is georganiseerd rond de volgende thema's:

• Werken aan kwaliteit
  • Doelmatigheid, toegankelijkheid en kwaliteit
  • Hoger onderwijs tussen bestendiging en innovatie
  • De ideale docent, wie is dat?
  • Wat mogen we eigenlijk vragen en verwachten van de student?

Vreemde ogen dwingen
Daarnaast zal in een drietal samenhangende bijeenkomsten worden ingegaan op de opbrengsten van het project 'Vreemde ogen dwingen' tot nu toe. Ondermeer de stand van zaken rond BKE/SKE en het Protocol voor de beoordeling van eindwerkstukken komen daarbij aan de orde. Ook deze workshops vindt u terug in het overzicht.

Meer informatie en aanmelden

Werken aan kwaliteit: workshops jaarcongres Vereniging Hogescholen 2017

Wat leert ons het instellingoverstijgend toetsproject voor het vak bedrijfseconomie van zeven hbo-opleidingen Facility Management? Hoe ziet het gezamenlijk protocol beoordeling eindniveau praktijkgericht onderzoek uit dat binnen de Nederlandse opleidingen fysiotherapie is ontwikkeld? Hoe kunt u zelf vorm kunnen geven aan instellingsoverstijgende samenwerking tussen examencommissies? In drie workshops gaan presentatoren van hogescholen er samen met u op in tijdens het jaarcongres van de Vereniging Hogescholen op 6 april 2017 in de Rijtuigenloods te Amersfoort.

De Speld sluit jaarcongres Vereniging Hogescholen 6 april 2017 af

Satirisch online nieuwsmagazine De Speld zal met een 'De Speld LIVE: een speciale nieuwsshow van De Speld' het jaarcongres 'De o van hbo. Leren door ontwikkelen' afsluiten, dat de Vereniging Hogescholen op 6 april 2017 organiseert in De Rijtuigenloods te Amersfoort. De Speld reageert met een knipoog op regionaal, nationaal en internationaal nieuws.

Toetsen en onderwijskwaliteit: Workshops jaarcongres Vereniging Hogescholen 2017

Landelijke toetsen, leren van toetsen en online toetsen. In drie workshops gaan presentatoren van 10voordeleraar en hogescholen er samen op in tijdens het jaarcongres van de Vereniging Hogescholen op 6 april 2017 in de Rijtuigenloods te Amersfoort.