Saxion en Universiteit Twente

Zonneauto Twents hoger onderwijs klaar voor start

Redshift rechthoek

Samen topsport beoefenen en de snelste zonneauto ter wereld bouwen. Dat zijn de drijfveren voor het Solar Team Twente dat met de 'RED Shift' op 8 oktober zal deelnemen aan de Bridgestone World Solar Challenge. Inzet: het winnen van deze unieke race, 3000 kilometer dwars door Australië. Solar Team Twente bestaat uit 19 studenten van Saxion en Universiteit Twente. Aan de Challenge nemen meer dan 50 internationale teams deel.

Solar Team Twente bereidt momenteel het transport van de RED Shift naar Australië voor. Zo arriveerde vandaag de container waarin hun zonneauto wordt vervoerd. Achter het team staan meer dan 70 partners uit bedrijfsleven, onderwijs en overheid.

Afgelopen weekend reed het Solar Team Twente tijdens de Bronkhorst Solar Challenge de RED Shift voor het eerst over de Nederlandse wegen in het Gelderse Hengelo. “We moesten goed op ander verkeer blijven letten, net zoals we dat moeten doen tijdens de Bridgestone World Solar Challenge”, aldus coureur Menno van de Straat. Teamleider Olivier Berghuis: “We hebben veel geleerd en kijken nu met vol vertrouwen uit naar de race die op 8 oktober begint”.

Zie ook: Facebook, Instagram

Bron en fotografie: Solar Team Twente