'Meer waarde met hbo'- 19 april in Congrescentrum 1931 Den Bosch

Overzicht presentaties en demonstraties inspiratiesessies - Jaarcongres Vereniging Hogescholen

Jaarcongresvh2018twitter

Op donderdag 19 april a.s. organiseert de Vereniging Hogescholen voor de veertiende keer haar jaarcongres met als thema: ‘Meer waarde met hbo’. Een van de onderdelen is de inspiratiemarkt met 21 organisaties, zoals hogescholen, onderzoeksinstituten en bedrijven.

Diversiteit aan presentaties
Zij gaan er met u in gesprek over bijvoorbeeld de flexibilisering, hbo-docent worden, Virtual Reality en presenteren, diversiteit, verpleegkundig onderzoek, versterken impact van onderzoek, waterstof in de energietransitie, autonome voertuigen, elektrische fietsen, verduurzaming in de Agro&Food, toekomstig bestendig maken van dorpen en wijken op het gebied van wonen, welzijn en zorg.

Ontdekkingstocht
Onderwerpen die heel wat 'Food for Thought' geven. Niet alleen in woord maar zeker ook in beeld nemen de deelnemers aan de inspiratiemarkt u mee op ontdekkingstocht. Heeft u het in zich om docent te worden? Zet dan de Virtual Reality bril op en stap in het virtuele klaslokaal met studenten en ervaar onderwijzen.  Het door minister Wiebes onlangs aangekondigde versneld dichtdraaien van de aardgaskraan onderstreept de noodzaak om alternatieve energiebronnen versneld klaar te stomen voor de praktijk. Het RDM Centre Of Expertise van de Hogeschool Rotterdam laat u zelf ervaren hoe u water kunt gebruiken om energie op te slaan, en laat u de belangrijke rol van waterstof in de energietransitie ontdekken via een 'miniwaterstoflabopstelling'.

Parallelsessies
Ook de 38 parallelsessies bieden een grote diversiteit aan onderwijs- en onderzoeksthema's. 'Geen valorisatie maar doorwerking' is de titel van de sessies verzorgd door lector Daan Andriessen van Hogeschool Utrecht. U verkent samen de doorwerking van het onderzoek door uw hogeschool, en deelt elkaart ideeën hoe dat naar bedrijven en organisaties nog beter zichtbaar te maken. In de parallelsessie 'Wie maakt het verschil? Differentiëren in een grote klas' staat het begrip 'inclusieve pedagogiek' centraal; de eerste dagen en weken bepalen het studiesucces van de student. Het contact tussen student en docent is daarbij cruciaal. Bespreek met elkaar de best practices en deel uw ervaringen.

Opleiden van hbo-professionals voor toekomstige beroepen en markten

Op donderdag 19 april a.s. organiseert de Vereniging Hogescholen voor de veertiende keer haar jaarcongres met als thema: ‘Meer waarde met hbo’. Het congres vindt plaats in Congrescentrum 1931 in Den Bosch. Op deze dag kunt u ervaren wat de meerwaarde van het hbo inhoudt, wisselt u in parallelsessies aan de hand van onderwerpen uit onderwijs en onderzoek daarover van gedachten, en bezoekt u de inspiratiemarkt om die meerwaarde te beleven.

Heb jij het in je om hbo-docent te worden? - Jaarcongres Vereniging Hogescholen

Op donderdag 19 april a.s. organiseert de Vereniging Hogescholen voor de veertiende keer haar jaarcongres met als thema: ‘Meer waarde met hbo’. Een van de onderdelen is de inspiratiemarkt. Hogescholen, bedrijven en andere partijen gaan er graag met u in gesprek. Bijvoorbeeld over de vraag: Heb jij het in je om hbo-docent te worden?

Krijg zicht op rol waterstof in de energietransitie - jaarcongres Vereniging Hogescholen

Op donderdag 19 april a.s. organiseert de Vereniging Hogescholen voor de veertiende keer haar jaarcongres met als thema: ‘Meer waarde met hbo’. Een van de onderdelen is de inspiratiemarkt. Hogescholen, bedrijven en andere partijen gaan er graag met u in gesprek. Bijvoorbeeld over de vraag wat de betekenis van waterstof in de energietransitie kan zijn. Hogeschool Rotterdam zal dat doen aan de hand van een ‘miniwaterstoflabopstelling'. Bezoekers van de inspiratiemarkt kunnen er zelf water mee omzetten in waterstof(gas) en zelf ervaren hoe dat energie levert.